نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از وضعیت کنونی زائران عراقی در قم انتقاد کرد و خواستار ساماندهی آنها توسط دولت شد.

به گزارش شهرکریمه احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که ظهر پنجشنبه در تالار امام جواد استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه ساماندهی گردشگران خارجی به عهده سازمان گردشگری است نه حج و زیارت، اظهار داشت: مردم گمان می‌کنند که حج و زیارت در وظایف خود کوتاهی کرده که این آشفتگی در وضعیت زائران عراقی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ما بهره کافی از ورود یک و نیم میلیون نفر زائر خارجی به قم نمی‌بریم، ادامه داد: استان قم در این عرصه نه بهره اقتصادی دارد و نه بهره فرهنگی و حتی این موضوع معضلات بسیاری هم برای ما به وجود آورده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسئولان امنیتی در این موضوع نگران هستند و سازمان میراث فرهنگی باید فکر اساسی بکند.

دولت باید مذاکراتش را با دولت عراق جدی‌تر پیگیری کند

وی با اشاره به اینکه دولت باید مذاکراتش را با دولت عراق جدی‌تر پیگیری کند، گفت: زائری که وارد می‌شود اینجا رها است و هیچکس هیچ مسئولیتی در قبال این افراد ندارد.

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: تورهای عراقی در قم و مشهد هیچ حساب و کتابی ندارند و ورود و خروجشان مشخص نیست.

وی افزود: این مشکل اساسی قم، مشهد و شیراز و برخی از شهرهای زیارتی است که باید حل شود و مجلس هم به این موضوع کمک خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما آمادگی داریم که قم را به عنوان مرکز ورود این افراد قرار دهیم و از قم این افراد ساماندهی شوند چرا که هم دستگاه‌های امنیتی و هم مردم قم نسبت به این موضوع اعتراض دارند.

انتقاد از ورود آموزش و پرورش به مقوله اسکان

وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ظرفیت هتل‌های قم تکمیل نشد، اظهار داشت: این در حالی است که هتلداران قیمت‌ها را بسیار کمتر از قیمت مصوب مطرح می‌کردند.

امیرآبادی با بیان اینکه اگر در ایام نوروز ظرفیت هتل‌ها تکمیل نمی‌شود باید برای اسکان‌های موقت فکری کرد، گفت: وقتی هتل‌ها تکمیل نمی‌شود چه نیازی دارد آموزش و پروش اسکان داشته باشد؟