باشگاه خبرنگاران جوان: حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در عربستا گفت: حجم ساک‌هایی که برای زوار حج تمتع سال ۹۷ مدنظر داشته شده، محدود هست و هر زیارت کننده یک ساک بزرگ بهمراه یک ساک کوچک برای وسایل ضروری و دم […]

باشگاه خبرنگاران جوان: حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در عربستا گفت: حجم ساک‌هایی که برای زوار حج تمتع سال ۹۷ مدنظر داشته شده، محدود هست و هر زیارت کننده یک ساک بزرگ بهمراه یک ساک کوچک برای وسایل ضروری و دم دستی خود در اختیار دارد.

وی در ادامه تصریح نمود: رهبر معظم انقلاب شعار سال جاری را «حمایت از کالای ایرانی» معین نمودند و ما در امور حج و زیارت در تلاشیم تا این شعار پژوهشگر گردد و به زوار حج ۹۷ پیشنهاد نموده ایم که برای خرید سوغات از طریق خرید آنلاینی که توسط تولید کنندگان داخلی مهیا شده هست، اقدام کنند.
تخفیفات ۵۰ درصدی کالا‌های داخلی برای زوار

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت علاوه بر این تاکید کرد: ما نمی‌توانیم به حریم شخصی زوار ایرانی حج تمتع وارد شویم و آن‌ها را به تهیه سوغات از داخل کشور وادار کنیم و تنها در قالب پیشنهاد و آن هم در زمینه پشتیبانی از کالای ایرانی آن را مطرح کرده ایم.

قاضی عسکر یادآور گردید: بعید می‌دانم که به صورت صد در صدی در تحقق هدف خرید سوغات زوار ایرانی از کالا‌های تولید داخل موفق شویم، اما بدون تردید گام خوبی در جهت فرهنگسازی مورد احتیاج در این حوزه می باشد.

وی در ادامه افزود: برای رفاه زائرانی که متمایل هستند سوغات مدنظر خود را از کالا‌های ایرانی تامین کنند، تخفیفات ۵۰ تا ۵۵ درصدی مدنظر داشته شده هست و کالای توصیه داده شده بعد از ثبت و خرید، در درب منزل به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

لزوم پشتیبانی زوار حج تمتع در تحقق شعار پشتیبانی از کالای ایرانی

قاضی عسکر تصریح نمود: زوار ایرانی صرف متبرک بودن سوغات مکه و مدینه به خرید اجناس متفاوت در عزیمت حج اقدام می‌کنند و این در حالی هست که اغلب کالا‌های موجود در بازار‌های عربستان در زمان حضور حجاج کالا‌های وارداتی از دیگر کشور‌ها هست.

وی یادآور گردید: تنها با فرهنگ سازی مناسب می‌توان به متقاعد کردن زوار حج تمتع به تهیه سوغات از داخل کشور در تحقق شعار پشتیبانی از کالای ایرانی قدم برداشت.

لازم به ذکر هست؛ بانک مرکزی میزان ارز مسافرتی به زوار خانه خدا در سال ۹۷ را به این شکل اعلام کرد؛ به هر یک از زوار حج تمتع ۲۰۰ دلار ارز مسافرتی تعلق می‌گیرد که زوار می‌توانند با مراجعه به بانک ملت از جزئیات آن اطلاع پیدا کنند.