[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا گروسی عصر پنج شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بخش‌نامه جدید دولت مبنی بر شیفت بندی ادارات و استفاده از یک‌سوم نیروی کارمندان ابلاغ شده است و تنها هدف آن سبک‌سازی ادارات […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا گروسی عصر پنج شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بخش‌نامه جدید دولت مبنی بر شیفت بندی ادارات و استفاده از یک‌سوم نیروی کارمندان ابلاغ شده است و تنها هدف آن سبک‌سازی ادارات بوده است.

به گفته وی، مبنای این کار بخش‌نامه معاونت ریاست جمهوری و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور است که در آن اعلام کرده‌اند شیفت بندی ادارات و استفاده از یک‌سوم نیروی کارمندان مرخصی استحقاقی محسوب نمی‌شود.

معاون استاندار قم بیان کرد: این نوع مرخصی‌ها می‌تواند از مأموریت‌های داخل حوزه شهرستان حساب شود که نه بار مالی دارد و نه جزو مواردی است که دچار مشکل شود؛ بنابراین یک‌سوم از کارمندان به تشخیص مدیران که دیروز بخش‌نامه معاونت ریاست جمهوری ارسال شد، می‌توانند در محل کار حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه انواع مرخصی‌ها به سه نوع استحقاقی، استعلاجی و بدون حقوق تقسیم می‌شود، گفت: مرخصی استحقاقی محسوب نشدن این نوع مرخصی از سوی معاونت ریاست جمهوری به معنای سبک‌سازی ادارات است که همان مأموریت‌های اداری ساعتی یا روزانه‌ای است که مدیر تشخیص می‌دهد به افراد داده شود.

گروسی ادامه داد: بعضی از دستگاه‌ها و ادارات استان سبک‌سازی و کار با یک‌سوم نیرو را رعایت کرده‌اند و تا ۸۰ درصد سبک‌سازی انجام داده‌اند، برخی دستگاه‌ها مثل بانک‌ها هم می‌توانند با این بخش‌نامه فعالیت کنند و سبک‌سازی کارمندان در آن اعمال شود.

گفتنی است، با شیوع ویروس کرونا و درگیر شدن با این بحران ادارات موظف به استفاده از یک سوم ظرفیت پرسنل خود هستند و دو سوم نیروهای اداری تا ۱۵ فروردین هم تعطیل هستند.

[ad_2]