به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جشن امضای رمان «مستوری» به همت انتشارات کتاب جمکران و در محل دنیای کتاب برگزار گردید. این جلسه که صادق کرمیار در آن حاضر بود ابتدا حاتم ابتسام مسئول دفتر ادبیات داستانی کتاب جمکران گزارشی از فعالیت‌های گذشته و برنامه‌های آینده‌ی دفتر ادبیات داستانی […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جشن امضای رمان «مستوری» به همت انتشارات کتاب جمکران و در محل دنیای کتاب برگزار گردید.
این جلسه که صادق کرمیار در آن حاضر بود ابتدا حاتم ابتسام مسئول دفتر ادبیات داستانی کتاب جمکران گزارشی از فعالیت‌های گذشته و برنامه‌های آینده‌ی دفتر ادبیات داستانی کتاب جمکران عرضه داد. او کارویژه‌ی این دفتر را تولید و انتشار کتاب‌های داستانی در حوزه مهدویت دانست و اضافه کرد مفاهیمی مثل عدالت‌طلبی، جهاد فی سبیل‌الله و اسوه‌های دفاع مقدس و تاریخ اسلام نیز در همین حوزه تشریح می‌شود و رمان مستوری نیز از همین نگاه باب طبع کتاب جمکران بوده هست.
مسئول دفتر ادبیات داستانی کتاب جمکران در بخش دیگر سخنانش یادداشت چند نویسنده و منتقد را خواند.

* حسنی:

محمد حسنی مدیر عامل انتشارات کتاب جمکران نیز در ادامه برنامه در مورد رمان مستوری و شخصیت ادبی صادق کرمیار سخنانی ایراد نمود.

وی عدالت‌طلبی را بر دو گونه‌ خدابنیاد و خودبنیاد تقسیم نمود و اضافه کرد تشخیص و مرزبندی بین این دو عدالت‌طلبی بسیار دشوار هست و صادق کرمیار در زمان مستوری به خوبی توانسته این دو را از هم جدا کند و عدالت‌طلبی خدابنیاد و خودبنیاد را به عکس بکشد.

مدیر عامل انتشارات جمکران به خصوصیت تصویری‌نویسی کرمیار اشاره نمود و دیگر رمان‌های وی را نیز به علت ضرباهنگ خوب و تصویری‌نویسی واجد شرایط اقتباس و ساخت آثار تلویزیونی و سینمایی دانست و در انتها به مسئولانی که دم از ناتوانی ادبیات برای اقتباس می‌زنند سفارش کرد آثاری که انتشارات کتاب جمکران و به‌ویژه صادق کرمیار نگاشته‌اند را نگاه کنند و از حجم این آثار برای تولید آثار فاخر استفاده نمایند.
صادق کرمیار نیز روبه‌روی مخاطب های نشست و برایشان حرف زد.

* کرمیار: مطالعه آثار جدی ادبیات داستانی ایران و جهان را ضروری هست

کرمیار با اشاره به اینکه از کودکی و نوجوانی به سینما و ادبیات علاقه‌مند بوده هست، اظهار کرد هر هفته به محور پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌رفتم و آنجا تا غروب کتاب می‌خواندم.
او به افرادی که دوست دارند نویسنده گردند سفارش کرد، بخوانند و بخوانند و بخوانند و بنویسند.
کرمیار مطالعه آثار جدی ادبیات داستانی ایران و جهان را ضروری دانست و از نویسندگانی مثل داستایوفسکی، تولستوی، ویکتور هوگو، ویلیام فاکنر اسم برد و از نویسندگان ایرانی نیز به بزرگ علوی، جلال آل احمد و احمد محمود اشاره نمود.
کرمیار به نویسندگان جوان سفارش کرد نترسیدن و داشتن شجاعت در زندگی مهم‌ترین مسئله‌ای که باید به آن در نوشتن توجه نمایند.
در انتهای برنامه صادق کرمیار مستوری را برای حاضران در جلسه امضا نمود.
مستوری را انتشارت کتاب جمکران منتشر نموده هست.