[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از فلسطین الیوم، کمیته تبلیغات عمومی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین و جمعیت خیریه اقرأ در غزه در بیانیه ای اعلام کردند: سومین دوره مسابقه قرآنی سالانه در حفظ قرآن کریم و سنت نبوی ویژه آقایان و بانوان از ابتدای ربیع الثانی ۱۴۴۳ آغاز می‌شود و تا […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از فلسطین الیوم، کمیته تبلیغات عمومی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین و جمعیت خیریه اقرأ در غزه در بیانیه ای اعلام کردند: سومین دوره مسابقه قرآنی سالانه در حفظ قرآن کریم و سنت نبوی ویژه آقایان و بانوان از ابتدای ربیع الثانی ۱۴۴۳ آغاز می‌شود و تا یکم ربیع الاول سال ۱۴۴۴ ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: این مسابقه قرآنی در دو بخش قرآن کریم، تجوید و تفسیر و سنت نبوی (حدیث شریف) برگزار می‌شود. بخش اول شامل سه رشته حفظ کامل قرآن کریم به همراه تفسیر معانی کلمات، حفظ کامل ۲۰ جز به همراه تفسیر معانی کلمات و حفظ ۱۰ جز به همراه تفسیر معانی کلمات است.

این بیانیه درباره شرایط شرکت در مسابقه قرآنی اعلام کرد: سن علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه نباید بیش از ۲۵ سال باشد، شرکت کننده نباید در مسابقات قرآنی قبلی القدس یا مسابقات داخلی دیگر برنده شده باشد، اولویت با دانش آموزان دختر و پسر مراکز حفظ وابسته به جمیعت خیریه اقرأ است، باید حفظ با دقت و تسلط و تفسیر معانی کلمات باشد، شرکت کننده باید مراحل اول را با امتیاز ۹۰ درصد یا بیشتر پشت سر بگذراند.

بخش دوم سنت نبوی (حدیث شریف) شامل سه رشته حفظ کامل کتاب معالم سنت نبوی (سه جلد)، رشته حفظ دو جلد کتاب معالم سنت نبوی و رشته حفظ یک جلد کتاب معالم سنت نبوی است.

شرایط شرکت در مسابقه سنت نبوی این است که سن شرکت کننده نباید بیش از ۳۰ سال باشد، کافی است متسابق تنها راوی اول به همراه متن همه احادیث حفظ کند، اولویت با مبلغین و خطبای جمعیت خیریه اقرا است، ترجیح این است که متسابق دانشجوی علوم شرعی باشد و متسابق باید مراحل اول را با نمره ۹۰ درصد یا بیشتر پشت سر بگذراند.

براساس این بیانیه، مرحله نهایی این مسابقه ابتدای ماه ربیع الاول سال ۱۴۴۴ هجری برگزار می‌شود. نتایج مسابقه پس از آن اعلام خواهد شد. جوایز نقدی و غیرنقدی نفیسی به برگزیدگان داده می‌شود.

[ad_2]

منبع