[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام صادق گلزاده، استاد حوزه علمیه قم در سخنرانی شب هشتم محرم با موضوع «پاسخ به شبهات عاشورا»، گفت: یکی از شبهات به روزی مطرح کرده اند، این است که انسان ها به ویژه جوانان شادی و شادابی نیاز دارند، چرا دین اسلام همواره […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام صادق گلزاده، استاد حوزه علمیه قم در سخنرانی شب هشتم محرم با موضوع «پاسخ به شبهات عاشورا»، گفت: یکی از شبهات به روزی مطرح کرده اند، این است که انسان ها به ویژه جوانان شادی و شادابی نیاز دارند، چرا دین اسلام همواره با عزاداری و غم همراه است.

حجت الاسلام گلزاده بیان کرد: ظاهر این شبهه بسیار زیبا و عامه پسند را مطرح کرده اند و شبهه گران پس پرده این شبهه و سؤال در پی ضدیت و دشمنی با دین اسلام هستند.

وی ابراز داشت: روح و روان انسان به سبب به وجود آمدن عواملی خوشحال و شاداب و همچنین به علل دیگری همانند از دست دادن خانواده خود ناراحت و غمگین می شود؛ از این رو همواره نمی توان روح انسان از شادی برخوردار باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان برخی از غم و غصه های سبب سازندگی و تغییر در زندگی انسان خواهد شد، گفت: انسان ها زمانی که کودکان فقیر را مشاهده می کنند، غمناک خواهند شد و این امر سبب می شود روحیه همدردی در انسان ها به وجود بیاید و به آنها کمک کنند.

حجت الاسلام گلزاده اظهار داشت: گریه و زاری در درگاه خداوند و همچنین عزاداری بر امام حسین(ع) سبب افزایش معنویت، آرامش روح و روان انسان ها خواهد شد و همچنین روحیه انتقام گیری از ظالم و جهاد در راه خدا در بشر تقویت می شود.

وی با اینکه متأسفانه برخی عزاداری را سبب افسردگی جامعه مطرح کرده اند، گفت: به هیچ وجه عزاداری و اشک بر حضرت سیدالشهدا سبب افسردگی عزاداران نخواهد شد، بلکه برخلاف آن، سبب شادابی روح او افزایش امید به زندگی مؤمنان را در برخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا، بسیاری بیماران روحیه خود را از دست داده بودند، افزود: بسیاری از بیماران به افسردگی، یأس و ناامیدی از زندگی رسیده بودند؛ اما با حضور طلاب جهادگر در بیمارستان ها و روضه خوانی آنها برای بیماران سبب افزایش روحیه و بازگشت امید به زندگی آنها شده است./۹۹۸/پ۲۰۲/ف

[ad_2]