– خبر ها سیاسی – آیت‌الله احمدی شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری و از شاگردان آیت‌الله سید محمدباقر صدر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، ، ضمن تسلیت درگذشت زنده یاد آیت‌الله هاشمی شاهرودی، گفت: وی یکی از خوب ترین مدرسین سطوح عالیه بود که از سن ۲۵ سالگی آن هم در حوزه […]

– خبر ها سیاسی –

آیت‌الله احمدی شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری و از شاگردان آیت‌الله سید محمدباقر صدر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، ، ضمن تسلیت درگذشت زنده یاد آیت‌الله هاشمی شاهرودی، گفت: وی یکی از خوب ترین مدرسین سطوح عالیه بود که از سن ۲۵ سالگی آن هم در حوزه علمیه نجف اشرف تعلیم می‌کرد. علاوه بر این وی در سن ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد و فقاهت رسید.

۳ برادر آیت‌الله هاشمی شاهرودی که رهبری از آنان یاد نمودند چه طور شهید گردیدند؟   زندگی‌نامه آیت‌الله شاهرودی؛ از رابطه با شهید صدر و امام تا تأسیس "مجلس اعلا"+ تصویر

 

وی در ادامه با بیان اینکه سرعت وی در طی مدارج علمی بسیار بالا بود، تاکید کرد: وی خوب ترین شاگرد شهید سید محمد باقر صدر بودند و علاوه بر این در محضر آیت‌الله خویی و سایر اساتید تراز اول نجف تلمذ داشتند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح نمود: در زمان رژیم بعث، وی تحت تعقیب این رژیم بودند و به اضطرار و مخفیانه از عراق به ایران کوچ کردند که در شهر قم ساکن کردن یافتند و در آنجا درس خارج فقه و اصول را تعلیم می‌کردند.

** مباحثات علمی آیت‌الله شاهرودی با امام راحل در نجف

این شاگرد شهید صدر در مورد رابطه زنده یاد شاهرودی با امام راحل، گفت: ایشان یکی از مستشکلین کلیدی درس امام در نجف بودند و با وجود اینکه وی جوانی بیست و چند ساله بود، وقتی امام از درس خارج از مسجد بیرون می‌آمدند، همراه با امام تا درب منزل بحث و مناقشات علمی داشتند.

آیت‌الله احمدی شاهرودی با اشاره به نصب زنده یاد شاهرودی به رئیس قوه‌قضاییه، گفت: ولایتمداری از ویژگی‌های بارز آن زنده یاد بود. وقتی رهبر معظم انقلاب هم به وی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه را دادند، آقای شاهرودی مشغول فعالیت‌های علمی در شهر قم بودند اما با اینکه در جایگاه بالایی از نظر علمی بودند و زمینه مرجعیت را داشتند، این مسیولیت سنگین را عهده‌دار گردیدند.