قم-استاد حوزه علمیه قم گفت: شب قدر ویژگی و خاصیتی دارد که می‌تواند عقب ماندگی‌های یک عمر انسان را جبران کند.

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام سید حسین آقامیری شامگاه پنجشنبه در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه شب قدر در واقع شب ترمیم ایمان انسان‌ها است ابراز داشت: در شب قدر حجاب بین خدا و بندگان از بین می‌رود و این شب ویژگی و خاصیتی دارد که می‌تواند عقب ماندگی‌های یک عمر انسان را جبران کند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان کسی ضربت خورد که تجلی حق و توحید در عالم بود و شب قدر نیز شب نزول قرآن کریم است.

وی افزود: نزول قرآن کریم و همچنین بعثت پیامبر اسلام (ص) اوج معنویت رسول الله بود و مشرکان وقتی دیدند که نمی‌توانند حریف ایشان شوند گفتند که کاری به بت‌های ما نداشته باش و خدای خودت را تبلیغ کن که پیامبر نیز در پاسخ فرمودند شکستن بت‌ها در واقع اصول دین من است.

وی گفت: به فرموده قرآن کریم مؤمنان واقعی کسانی هستند که به خدا و پیامبر ایمان داشته و با جان و مال خود در راه خداوند جهاد می‌کنند.

حجت الاسلام آقامیری ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد بداند مسیری که در پیش گرفته؛ راه درستی است باید ببیند که آیا دشمن دارد یا خیر و اگر دشمنی نداشت؛ باید به حقیقت حرف و عمل خود شک کند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: حضرت زهرا (س) حقیقت شب‌های قدر است و آن حضرت در مسیر دفاع از ولایت و دین حقیقی تا آخر ایستاد و به همین دلیل دشمنی‌ها با ایشان به گونه‌ای بود که در روزهای آخر حیاتشان توان نشستن نیز نداشتند.

وی با بیان اینکه باید پذیرفت که اسلام واقعی دشمنان بسیاری دارد ابراز داشت: امام زمان (عج) با ظهور خود دستگاه طاغوت را ویران خواهد کرد و کسانی که آرزوی در رکاب بودن حضرت را دارند باید بدانند که دشمنان بسیاری خواهند داشت.

[ad_2]

منبع