مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم از برپایی کارگاه‌های هنری مختلف در آینده خبر داد و گفت: شهرداری قم از تولیدات و آثار فاخر هنرمندان گرافیک استان و کشور در تبلیغات محیطی استفاده خواهد کرد. به گزارش شهرکریمه به نقل از ستاد خبری کارگاه پوستر نقش بهشت، حمیدرضا عابدی خرسند در دومین روز از برپایی کارگاه […]

مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم از برپایی کارگاه‌های هنری مختلف در آینده خبر داد و گفت: شهرداری قم از تولیدات و آثار فاخر هنرمندان گرافیک استان و کشور در تبلیغات محیطی استفاده خواهد کرد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از ستاد خبری کارگاه پوستر نقش بهشت، حمیدرضا عابدی خرسند در دومین روز از برپایی کارگاه کشوری پوستر نقش بهشت که با نگاهی نو به نقوش و آرایه‌های معماری حرم مطهر حضرت معصومه(س) در حال برگزاری است اظهار کرد: کارهایی که در کارگاه پوستر نقش بهشت در حال تولید است به لحاظ اینکه طراحان از محتوای قوی و اساتید برجسته هنر گرافیک بهره می‌برند، از آثار فاخر به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: سیاست شهرداری و شهردار قم نیز این است که برگزاری کارگاه‌های اینچنینی که مربوط به منظر، تبلیغات و هویت شهری است باید زیر نظر اساتید این کار ادامه داشته باشد و به صورت مقطعی نباشد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سفر به شهر قم بر این موضوع تاکید داشتند که باید از نمادهای اسلامی در طراحی‌ها و شهرسازی قم بیش از گذشته استفاده شود که یکی از ابتدایی‌ترین قدم‌هایی که می‌توان در این عرصه برداشت همین برگزاری کارگاه پوستر نقش بهشت است که به همت حرم مطهر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و کانون هنر شیعی و با حضور هنرمندان گرافیک کشور صورت گرفته و امروز شاهدیم طراحان گرافیک با الهام از نقوش موجود در حرم مطهر مبادرت به تولید پوستر می‌کنند.

وی بیان کرد: شهرداری قم برای طراحی المان‌ها ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی در شهر قم برنامه‌هایی دارد و امیدواریم آثار فاخری در این عرصه تولید و به اکران عمومی در آید.

عابدی خرسند با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی باید برای برپایی کارگاه‌های هنری حضور پررنگی داشته باشند افزود: گروه‌های مردمی و غیر دولتی نیز در این زمینه می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند و معتقدیم که اگر تنها یک مجموعه وارد میدان شود تاثیرگذاری آنچنانی نخواهد داشت.

وی گفت: شهرداری قم امروز آماده است تا کمپین‌ها و کارگاه‌های مختلف هنری را در مناسبت‌های مختلف با حضور هنرمندان استان قم و سایر هنرمندان کشور برگزار کند تا از این آثار در مناسبت‌های مختلف در محیط شهری استفاده شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه اغتشاشات بصری همواره در شهر قم دیده می‌شد افزود: در دهه کرامت امسال تلاش شد تا با تولید طرح‌های یکنواخت و متناسب با دهه کرامت فضای شهری قم تغییر کند.

وی اضافه کرد: استان قم دارای هنرمندان گرافیک برجسته‌ای است که دارای ظرفیت‌های هنری بسیاری هستند و این آمادگی در مدیریت شهری قم وجود دارد تا بتوان از توانمندی این هنرمندان در برگزاری کمپین‌ها و کارگاه‌های هنری که به دعوت شهرداری صورت می‌گیرد استفاده کنیم.