[ad_1] آیت‌الله فقیهی: توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص) به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیست به گزارش شهرکریمه آیت‌الله محسن فقیهی وجود مقدس و نازنین پیامبر اکرم(ص) را از بزرگترین نعمت‌های الهی دانست و با تأکید بر لزوم قدرشناسی و قدردانی از این نعمت‌ها اظهار داشت: به فرموده آیه شریفه ۱۶۴ سوره آل‌عمران خدا بر مؤمنین با بعثت […]

[ad_1]

آیت‌الله فقیهی: توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص) به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیست

آیت‌الله فقیهی: توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص) به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیست

به گزارش شهرکریمه آیت‌الله محسن فقیهی وجود مقدس و نازنین پیامبر اکرم(ص) را از بزرگترین نعمت‌های الهی دانست و با تأکید بر لزوم قدرشناسی و قدردانی از این نعمت‌ها اظهار داشت: به فرموده آیه شریفه ۱۶۴ سوره آل‌عمران خدا بر مؤمنین با بعثت پیامبر منت گذاشته و لطف کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اطاعت مطلق و تسلیم محض از پیامبر اکرم(ص) در حوزه‌های فردی و اجتماعی از مهم‌ترین وظایف مسلمانان برای بهره‌مندی از این نعمت بزرگ الهی است، گفت: قرآن کریم درآیات متعددی خداوند دستور به اطاعت از پیامبر اکرم(ص) داده‌اند؛ خداوند متعال می‌فرماید: «وَ مَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا» لذا بنا بر فرمایش خداوند باید از رسول و فرستاده خداوند اطلاعت و پیروی کامل داشته باشیم.

به گفته آیت‌الله فقیهی سر اینکه خداوند به انسان‌ها دستور به اطاعت از پیامبر اکرم(ص) این واسطه فیض و رحمت الهی  داده، این است که پیامبر هدایتگر است و با هدایت‌گری خویش انسان‌ها را به سعادت و کمال حقیقی می‌رساند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان انواع مختلف ساحت‌های جامعه ابراز کرد: جامعه‌ای می‌تواند مسیر کمال و سعادت را طی کند که در همه ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و معنوی در مسیر کمالش باشد.

پیروی از پیامبر اکرم(ص) در همه ابعاد فردی و اجتماعی

آیت‌الله فقیهی با اشاره به اقداماتی که مسلمین باید برای دستیابی جامعه نبوی انجام دهند، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) برای هدایت افراد و جامعه مبعوث شده‌اند و زمانی ما می‌توانیم جامعه نبوی داشته باشیم که در همه ابعاد فردی و اجتماعی پیرو ایشان باشیم و سیره نبوی در همه ساحت‌های جامعه تحقق داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به دست امام راحل و تشکیل حکومت اسلامی زمینه و بستر بسیار مناسبی جهت تحقق سیره پیامبر اسلام(ص) در ابعاد مختلف جامعه فراهم‌شده است و الحمدالله حرکت‌های خوبی با درایت رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: برخی افراد رسالت پیامبر اکرم(ص) را محدود به اخلاق و مرشد معنوی می‌کنند؛ حال اینکه اسلام دین جامعی بوده و دارای شریعت کاملی است. پیامبر اکرم(ص)  در همه ابعاد فردی، اجتماعی و سیاسی الگوی ما هستند و در تمام ساحت‌های زندگی باید سیره پیامبر اکرم(ص) تحقق پیدا کند در غیر این صورت افراد و جوامع به سعادت و کمال حقیقی نخواهند رسید.

قابل توجیه نبودن توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص)

آیت‌الله فقیهی با بیان وظایف مسلمانان در پی اهانت اخیر به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام عنوان کرد: به هر میزان قدرت و نفوذ اسلام و پیامبر اکرم(ص) در جوامع بشری بیشتر شود، دشمنان و غربی‌ها به همان میزان به اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی روی خواهند آورد؛ این حرکت زشت و غیرانسانی پیرامون توهین به پیامبر اکرم(ص) به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیست.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اضافه کرد: جوامع اسلامی و مسلمانان در شرایط کنونی باید بیش از هر زمان دیگری  با هم متحد شوند و کشورهایی که به مقدسات ادیان الهی اهانت کردند را مورد تحریم اقتصادی قرار دهند و روابط سیاسی و اجتماعی خود را با این کشورها قطع و محدود کنند.

لزوم معرفی پیامبر اکرم(ص) از سوی مسلمانان به جهانیان

وی ادامه داد: از دیگر وظایف مهم مسلمانان این است که بدانند دشمنان پیامبر و اسلام با این حرکات به دنبال چه هستند و چه اهدافی را دنبال می‌کنند؛ چراکه دشمن‌شناسی همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در عصر کنونی تأکید دارند با توجه به هجمه‌های زیادی که به پیامبر اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود ضرورت دارد و سبب می‌شود اقدامات مناسب و لازم را در مقابل هجمه‌های دشمن انجام دهیم.

محکومیت شدید هتاکان به ساحت پیامبر اکرم(ص)

آیت‌الله فقیهی در پایان خاطرنشان کرد: مسلمانان و جوامع اسلامی ضمن محکومیت شدید هتاکان به ساحت مقدس پیامبر، با رفتار و کردار نیکو و پیروی از دستورات پیامبر اکرم این الگوی بزرگ الهی را به جهانیان معرفی کنند؛ هر مسلمان در هر کجای دنیا که زندگی می‌کند باید یک پیام‌رسان پیامبر اکرم(ص) باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]