[ad_1] از شایعه تا واقعیت پذیرش بیماران در بیمارستان کامکار قم به گزارش شهرکریمه طی روزهای اخیر انتشار یک عکس با موضوع عدم پذیرش بیماران روستایی، کمیته امداد، جانبازان واتباع و توضیح اینکه این عکس از داخل بیمارستان کامکار تهیه شده است حاشیه های بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشت. افزایش این حواشی […]

[ad_1]

از شایعه تا واقعیت پذیرش بیماران در بیمارستان کامکار قم

از شایعه تا واقعیت پذیرش بیماران در بیمارستان کامکار قم

به گزارش شهرکریمه طی روزهای اخیر انتشار یک عکس با موضوع عدم پذیرش بیماران روستایی، کمیته امداد، جانبازان واتباع و توضیح اینکه این عکس از داخل بیمارستان کامکار تهیه شده است حاشیه های بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشت.

افزایش این حواشی و اظهار نظرها با انتشار این عکس در صفحه حسن شمشادی خبرنگاری که قبل از مشهور شدن مدتی در قم به عنوان خبرنگار واحد مرکزی خبر مشغول خدمت بود، قوت گرفت.

 

از جمله نکات مطرح در این عکس این است که هیچ نکته و المانی که نشان دهد در بیمارستان کامکار قم تهیه شده است، وجود ندارد و می‌تواند متعلق به هر محلی باشد و البته وجود یک سشوار نیز در این عکس سوال برانگیز است.

قطعا انتشار چنین عکسی با هدفی مغرضانه و خاص صورت گرفته است چرا که مشخص است که نصب چنین دست نوشته ای بدون هیچگونه مهر و امضا دارای پیام مشخصی نیست.

یکی از کانال های خبری در قم از قول رئیس بیمارستان مدعی شد که این سوء تفاهم در یکی از رده‌های پایین کادر بیمارستان صورت گرفته است و در حال حاضر چنین نوشته ای در بخش پذیرش بیمارستان وجود ندارد هرچند که ذکر این سخنان از سوی دکتر خدادادی تکذیب شده است.

البته در زیر پست شمشادی، بیش از ۳۰۰ نظر نوشته شده که در بسیاری از این نظرها بر این نکته تاکید شده است که موضوع عدم پذیرش بیمه بیماران در همه شیفت های کاری تنها به بیمارستان کامکار قم اختصاص ندارد و امری معمول در بیمارستان‌های مختلف است.

در خصوص این عکس نیز بسیاری از مخاطبان عنوان کردند که در عین اینکه عکس نامفهموم است، موضوع مربوط به عدم پذیرش بیمه بیماران روستایی، کمیته امداد، جانبازان و اتباع در غیر از شیفت صبح است.

پیگیری های خبرنگار فارس به صورت حضوری و تلفنی حاکی از این است که در حال حاضر هیچ مشکلی در پذیرش بیماران در این بیمارستان وجود ندارد.

البته طی ماه های اخیر تغییراتی در دفترچه های بیمه حاصل شده که مراکز درمانی ملزم به پذیرش دفترچه های درمانی با فرمت‌های جدید هستند.

نکته دیگر اینکه، طی ماه های اخیر غیر از عکس منتسب به بیمارستان کامکار، هیچ مورد از شکایات مردمی در خصوص عدم پذیرش بیمه بیماران در این بیمارستان و دیگر بیمارستان‌های دولتی قم در فضای مجازی و رسانه ها منعکس نشده است، هرچند این سخن به معنای عاری از مشکل بودن روند خدمت رسانی به بیماران در بیمارستان کامکار نیست و این موضوع در جای خود قابل بررسی و پیگیری است.

اگر مورد یا مواردی از عدم پذیرش بیماران در این بیمارستان یا دیگر مراکز درمانی قم بود قطعا گزارش آن از طریق رسانه های رسمی و همچنین رسانه های غیر رسمی فعال در فضای مجازی منتشر می‌شد.

لازم به یادآوری است دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص این موضوع هنوز واکنش رسمی نداشته است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]