[ad_1] از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی قم تقدیر شد به گزارش شهرکریمه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قم صبح امروز برگزار شد. در این مراسم که معاون وزیر بهداشت نیز حضور داشت، از تعدادی پزشک و دانشجوی پژوهشگر با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد. […]

[ad_1]

از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی قم تقدیر شد

از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی قم تقدیر شد

به گزارش شهرکریمه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قم صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم که معاون وزیر بهداشت نیز حضور داشت، از تعدادی پزشک و دانشجوی پژوهشگر با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این مراسم، حمایت از طرح‌های پژوهشی افزایش دهنده سلامت جامعه و حمایت از فناوری ونوآوری‌ها مانند تولید دارو‌های جدید و توجه به مباحثی مانند ژن درمانی از سیاست‌های جدید این وزارتخانه است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به کاهش بودجه دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت تصریح کرد: با این وجود، دانشگاه‌ها یک تا دو درصد بودجه‌های خود را صرف مسائل تحقیقات برای ارتقای سلامت جامعه کنند.

دکتر ملک زاده جلوگیری از بروز سکته‌های قلبی و مغزی و بیماری‌های غیرواگیر را از مهمترین مسائلی عنوان کرد که دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها و از جمله قم باید به آن توجه ویژه‌ای در طرح‌های پژوهشی به آن داشته باشند.

معاون وزیر بهداشت یادآورشد: سالانه از ۳۸۷ هزار مرگ و میر کشور، ۴۹ درصد مرگ ها، زودرس و کمتر از ۷۰ سال است که به علت سکته‌های مغزی و قلبی رخ میدهد.

دکتر ملک زاده استفاده مستمر از (فست فودها) را یکی از عادات غذایی بد در کشور عنوان کرد و گفت: این مهم از جمله مواردی است که هم دانشگاه‌های علوم پزشکی هم مردم و هم بخش صنعت برای اصلاح آن اقدام کنند.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]