[ad_1] انتقاد معاون وزیر کشور از ارتباط کمرنگ شهرداران و دهیاران استان قم با وزارتخانه به گزارش شهرکریمه مهدی جمالی نژاد ظهر امروز در همایش روز شهرداری و دهیاری که در سالن جلسات معصومیه فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه ارتباط  شهرداران و دهیاران استان قم با وزارت کشور کم رنگ بوده و مطالبات آن‌ها […]

[ad_1]

انتقاد معاون وزیر کشور از ارتباط کمرنگ شهرداران و دهیاران استان قم با وزارتخانه

انتقاد معاون وزیر کشور از ارتباط کمرنگ شهرداران و دهیاران استان قم با وزارتخانه

به گزارش شهرکریمه مهدی جمالی نژاد ظهر امروز در همایش روز شهرداری و دهیاری که در سالن جلسات معصومیه فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه ارتباط  شهرداران و دهیاران استان قم با وزارت کشور کم رنگ بوده و مطالبات آن‌ها در سطح پایینی قرار دارد، اظهار داشت: بسیاری از موضوعات مطرح‌شده در این جلسه حل‌شده و دیگر نیازی به مطرح‌شدن در این جلسه نبود.

معاون وزیر کشور با تأکید بر بی‌نظیر بودن ظرفیت‌های استان قم گفت: برخی از استان‌های مرزی ما از بسیاری از امکانات محروم هستند درحالی‌که استان قم این‌گونه نبوده و داشتن ظرفیت ۲۰ میلیون توریسم و گردشگر یک امر خارق‌العاده است.

وی ادامه داد: اکثر مسئولان، متنفذین کشور و نمایندگان تأثیرگذار مجلس عضو این استان هستند، دسترسی سریع به پایتخت، دسترسی آسان به شهرهای بزرگ و دسترسی آسان به شخصیت‌ها حاکی از بالا بودن ظرفیت‌های این استان بوده و باید این ظرفیت‌های کلان بالفعل شود.

جمالی نژاد تأکید کرد: مشکلاتی در رابطه با شوراها و شهرداری‌ها مطرح شد که چند سالی است به آن‌ها اشاره می‌شود، این مشکلات قابل‌حل بوده و دنبال کردن این مشکلات باید در دستور کار مسئولان کشور قرار گیرد.

وی کل بودجه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال گذشته را بسیار اندک خواند و گفت: امسال با همتی که صورت گرفت در بودجه سال ۹۸ تمام اهداف شهرداری‌ها تحقق‌یافته و بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بسیار خوب است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اختصاص هزار میلیارد تومان برای بحث پسماند افزود: نفس اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها غیردولتی شدند این بوده که از خلاقیت و ظرفیت عظیم موجود در شهرها و روستاها به بهترین نحو استفاده شود.

جمالی نژاد با تأکید بر اینکه با جذب سرمایه‌گذار باید شهرداری‌ها و دهیاری‌های قم اقدام به خلاقیت و سرمایه‌گذاری کنند، خاطرنشان کرد: وزارت خانه در این رابطه اقدامات و کمک‌های لازم را انجام خواهد داد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به وضعیت مترو قم و بافت فرسوده در قم نیز  گفت: امسال دستمان در رابطه با اختصاص اوراق مشارکت به  مترو باز است، همچنین درزمینهٔ بافت فرسوده نیز به هر میزان که بتوانیم جذب سرمایه انجام خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: بسیاری از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها درباره شیوه‌نامه گلایه‌هایی دارند که باید این شیوه‌نامه بازنگری صورت بگیرد.

جمالی نژاد درباره تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم گفت: تعیین تکلیف این نیروها به دولت برده شده و در صورت به نتیجه رسیدن امنیت و آرامش خاطر برای این نیروها را به دنبال دارد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موضوعات شهر قم را مشکلات ویژه و خاص عنوان کرد و افزود: در بودجه سال ۹۸ ردیف‌های خوبی برای پروژه‌های مختلف شهری و روستاهای کشور در نظر گرفته‌شده است.

وی از اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها خبر داد و افزود: چند قانون درزمینهٔ دهیاری‌ها داریم که به هیئت دولت رفته و در صورت تصویب بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

جمالی نژاد رسیدگی به امنیت شغلی دهیاران و شهرداران را مهم ارزیابی و تصریح کرد: آیین‌نامه این مسئله آماده‌شده است، امیدواریم این آیین‌نامه به تصویب هیئت دولت برسد تا دغدغه این افراد برطرف شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]