[ad_1] رئیس سازمان اورژانس در قم: به‌دنبال خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس برای اورژانس هستیم به گزارش شهرکریمه پیرحسین کولیوند ظهر امروز در آئین افتتاح محل جدید مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس استان قم و آئین رونمایی از سامانه خودکارسازی اورژانس کشور با بیان اینکه اقدامات اورژانس در راستای تحقق بیانیه گام دوم مقام معظم […]

[ad_1]

رئیس سازمان اورژانس در قم: به‌دنبال خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس برای اورژانس هستیم

رئیس سازمان اورژانس در قم: به‌دنبال خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس برای اورژانس هستیم

به گزارش شهرکریمه پیرحسین کولیوند ظهر امروز در آئین افتتاح محل جدید مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس استان قم و آئین رونمایی از سامانه خودکارسازی اورژانس کشور با بیان اینکه اقدامات اورژانس در راستای تحقق بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری است اظهار داشت: در این بیانیه حضرت آقا جوانان را مورد خطاب قرار داده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور مشکل کمبود نیروی انسانی در این مرکز را مورد اشاره قرار داد و گفت: اورژانس کشور به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب در حال حاضر ۱۵ هزار نیرو نیاز دارد، البته مجوز استخدام سه هزار نیروی اورژانس ۱۱۵ گرفته‌شده که به‌زودی از طریق آزمون جذب خواهند شد.

وی با تأکید بر کاهش زمان رسیدن نیروهای اورژانس به بیماران ابراز کرد: انجام این کار سبب کاهش هزینه‌های وارده به کشور شده و راه‌اندازی اتوماسیون اورژانس این کار را تسریع بخشیده و زمان رسیدن به بیمار را کاهش می‌دهد.

کولیوند با بیان اینکه شاخص تلفات حوادث ترافیکی در کشور از ۳۴ کشته به ازای هر صد هزار نفر به ۲۰ کشته رسیده است، افزود:  افزایش تعداد آمبولانس‌ها در کشور به بیش از ۵ هزار آمبولانس و بالگردها به ۴۲ فروند در اورژانس کشور قابل‌توجه بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور مأموریت‌های انجام‌گرفته توسط اورژانس را سه میلیون و ۸۰۰ هزار مورد عنوان کرد و ادامه داد: بالگردهای اورژانس عمدتاً بیمارانی که شدت مصدومیتشان بالا باشد را به مراکز درمانی انتقال می‌دهند.

وی گفت: در هفته‌های آینده ۲۸۰ آمبولانس اورژانس بین استان‌ها از جمله قم تقسیم می‌شود، همچنین  به‌منظور بهبود شرایط ناوگان آمبولانس در کشور به دنبال خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس دیگر برای اورژانس هستیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور خدمات دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس ۱۱۵ قم در مناسبت‌های ویژه را مورد اشاره قرارداد و گفت: خدمات این دو در مناسبت‌های مختلف از جمله اربعین و نیمه شعبان به شهروندان قابل‌تقدیر است.

کولیوند در پایان با اشاره به مذاکرات صورت گرفته برای خرید بالگرد دید در شب اظهار داشت: سازندگان داخلی برای تولید این بالگردها وعده‌هایی داده‌اند و در صورت انجام این کار دیگر نیازی به خرید بالگردهای دید در شب از کشورهای خارجی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]