[ad_1] بیشترین تخلف اصناف قم مربوط به عدم درج قیمت است به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه،‌ ۶۴هزار و ۸۹۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان به‌عمل‌آمده است. وی افزود: در این میان هفت‌هزار و ۳۹۸ مورد تخلف ثبت و برای این تخلف‌ها پنج هزار و […]

[ad_1]

بیشترین تخلف اصناف قم مربوط به عدم درج قیمت است

بیشترین تخلف اصناف قم مربوط به عدم درج قیمت است

به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه،‌ ۶۴هزار و ۸۹۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان به‌عمل‌آمده است.

وی افزود: در این میان هفت‌هزار و ۳۹۸ مورد تخلف ثبت و برای این تخلف‌ها پنج هزار و ۲۷۳ فقره پرونده به ارزش ۳۸۶ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال تشکیل‌شده است.

وی افزود:‌ در همین رابطه عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه با ۲هزار و ۲۱۶ مورد، بیشترین حجم تخلف‌ها را به خود اختصاص داده است.

سیجانی گفت: پس‌ازآن گران‌فروشی،‌ عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم صدور صورت‌حساب، تقلب و کم‌فروشی و عرضه خارج از شبکه بیشترین حجم تخلف‌های ثبت‌شده است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در فرآیند نظارت بر بازار،‌ بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بازار استان، آن را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند تا موضوع توسط بازرسان سازمان صمت و سایر نهادهای نظارتی رسیدگی شود.

۳۴هزار و ۶۸۰ واحد صنفی مجوز دار در بخش‌های توزیعی،‌ خدماتی،‌ تولیدی و فنی در استان قم فعال است.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]