[ad_1] تعداد مراجعه برای اهدای خون در قم ۲۳ درصد کاهش یافت به گزارش شهرکریمه مرتضی نوریان اظهار داشت: طی اردیبهشت ماه امسال سه هزار و ۸۵۱ نفر به مراکز انتقال خون قم مراجعه کردند در حالی که سال گذشته تعداد مراجعین پنج هزار و ۲۸ نفر بوده که کاهش ۲۳ درصدی داشته است. وی […]

[ad_1]

تعداد مراجعه برای اهدای خون در قم ۲۳ درصد کاهش یافت

تعداد مراجعه برای اهدای خون در قم ۲۳ درصد کاهش یافت

به گزارش شهرکریمه مرتضی نوریان اظهار داشت: طی اردیبهشت ماه امسال سه هزار و ۸۵۱ نفر به مراکز انتقال خون قم مراجعه کردند در حالی که سال گذشته تعداد مراجعین پنج هزار و ۲۸ نفر بوده که کاهش ۲۳ درصدی داشته است.

وی گفت: تعدادی افرادی که در اردیبهشت امسال موفق به اهدای خون شده‌اند سه هزار و ۸۴ نفر بوده است در حالی که این تعداد در سال گذشته سه هزار و ۸۱۸ نفر بوده که کاهش ۱۹ درصدی داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قم عنوان کرد: طی این مدت هزار و ۷۴۸ نفر اهدا کننده مستمر به اهدای خون پرداخته‌اند در حالی که سال گذشته این تعداد ۲ هزار و ۲۶۹ نفر بوده‌اند که کاهش ۲ و هفت دهم درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: تعداد ۱۱۷ نفر از اهداکنندگان خون در اردبیهشت امسال خانم‌ها بوده‌اند در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۳ خانم برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند.

نوریان اظهار کرد: طی این مدت تعداد چهار هزار و ۹۶۵ واحد خون به بیمارستان‌ها منتقل شد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۶۰۵ واحد خون منتقل شده و رشد هفت درصدی داشته است.

وی گفت: هزار و ۲۶۰ واحد خون در اردیبهشت امسال از قم به شبکه خون رسانی تهران منتقل شد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد ۸۰۰ واحد بوده و رشد ۳۶ و نیم درصدی داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قم در خصوص فعالیت مراکز انتقال خون در ماه مبارک رمضان افزود: مرکز خونگیری حضرت روح الله واقع در بلوار معلم هر روز صبح از ساعت هشت الی ۱۳ و بعد از افطار از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه تا یک بامداد آماده خدمت رسانی است.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]