[ad_1] خانه موزه شهیدان زین‌الدین در قم افتتاح می‌شود به گزارش شهرکریمه ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در یک‌صد و شصت و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر با گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم اظهار داشت: دومین سال نام‌گذاری روز قم را پشت سر می‌گذاریم و به دلیل محدودیت‌های کرونایی بسیاری از […]

[ad_1]

خانه موزه شهیدان زین‌الدین در قم افتتاح می‌شود

خانه موزه شهیدان زین‌الدین در قم افتتاح می‌شود

به گزارش شهرکریمه ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در یک‌صد و شصت و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر با گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم اظهار داشت: دومین سال نام‌گذاری روز قم را پشت سر می‌گذاریم و به دلیل محدودیت‌های کرونایی بسیاری از برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم افزود: شعار روز قم امسال جمله «بی‌لطف شما درد مداوا شدنی نیست» انتخاب‌شده است و برنامه‌ها در سه حوزه شهروندی، فرهنگ عمومی و ایثار و شهادت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: دبیرخانه روز قم در شهرداری با محوریت سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم راه‌اندازی شده است تا بتوانیم در مدت ۱۷ روز برنامه‌های مختلفی را به شهروندان ارائه دهیم.

مقیمی بیان کرد: با همراهی خانواده شهید و با پیگیری یک‌ساله در تولید محتوا، اولین خانه موزه رسمی قم بانام شهید زین‌الدین افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: وجوه تربیتی شهید در ایثار و شهادت و لشگر ۱۷ علی بن ابی‌طالب ازجمله اهداف شکل‌گیری این خانه موزه است، ضمن اینکه درصدد توسعه این ظرفیت در قم نیز هستیم.

دبیر گرامیداشت روز قم خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام، تفاهم‌نامه گردشگری شهرهای زیارتی با حضور نمایندگانی از مشهد و شیراز و با رویکرد سرمایه‌گذاری و گردشگری و صنایع‌دستی و تبادل تجربیات در قم در ۲۸ آبان ماه سال جاری امضاء می‌شود.

وی گفت: حرکت کاروان خودرویی و گل‌باران مسیر ورود حضرت معصومه(س) به‌صورت هوایی و معرفی ابعاد تاریخی و مذهبی شهر قم توسط کلیپ و فیلم کوتاه با همراهی حوزه هنری از دیگر برنامه‌های مهم است.

۸۰ تئاتر خیابانی با رویکرد توسعه فرهنگ شهروندی در قم برگزار می‌شود

مقیمی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ اجرای خیابانی با موضوع همسایه و ۸۰ تئاتر خیابانی با رویکرد توسعه فرهنگ شهروندی در قم برگزار می‌شود، ضمن اینکه در حوزه نشاط شهروندی بیش از ۵۰۰ برنامه میدانی در مناطق محروم طراحی‌شده و در طول ۱۷ روز نیز به‌طور روزانه دو استیج در دست اجراست.

وی بیان کرد: نشر اولین کتاب آموزش فرهنگ شهروندی با عنوان رانندگی و برازندگی و برگزاری نمایشگاه قم قدیم و جدید و معرفی بافت تاریخی و فرهنگی قم و تداوم پویش روضه شهید به‌عنوان پویشی ملی توسط گروه‌های جهادی ازجمله این برنامه‌هاست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های طراحی‌شده در این ایام برگزاری دو شب‌شعر در راستای معرفی شهر قم با عنوان شب‌شعرهای بیت النور و نام‌گذاری ۴۰ کوچه به نام شهیدان با حضور خانواده‌های شهدا در حرم حضرت معصومه (س) است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بازار اینترنتی به نام نار سوق ترکیبی از انار و بازار ویژه زنان سرپرست خانوار جهت فروش انار و انگشتر و سایر محصولات یکی از اقدامات مهمی است که در حال اجراست.

مقیمی عنوان کرد: بااعتبار رهبری، بازارچه‌هایی را برای زنان سرپرست خانوار در قم طراحی کردیم که به دلیل کرونا به تعطیلی کشیده شد و در حال حاضر بازار اینترنتی فرصتی در حمایت از این بانوان تلاش‌گر است.

۴۵ نقطه مهم در قم با موضوع انقلاب به گردشگران معرفی می‌شود

وی بیان کرد: قم خاستگاه انقلاب است اما نشانه‌ای از خاستگاه بودن وجود ندارد و براین اساس ۴۵ نقطه مهم در قم با موضوع انقلاب شناسایی‌شده که به گردشگران معرفی می‌شود، همچنین در این ایام ۱۲ سردیس از شهدای قم رونمایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در مورد اعطای گواهی‌نامه آموزش حقوق شهروندی و زبان عربی گفت: در توسعه فضای گردشگری نیاز به تقویت زبان و رعایت حقوق شهروندی داریم.

وی افزود: ۲۰۰ نفر از رانندگان تاکسی در دوره آموزش زبان عربی و حقوق شهروندی ثبت‌نام کردند که دراین‌باره دوره آموزش زبان عربی به ۷۰ راننده تاکسی در جهت ارائه خدمات بهتر به گردشگران و زائران در قم گواهی‌نامه با همراهی فنی و حرفه‌ای اعطاء شد و در آینده نیز زبان انگلیسی نیز آموزش داده می‌شود.

مقیمی عنوان کرد: ایجاد امنیت بیشتر برای گردشگران و پیشگیری از سوءاستفاده از گردشگران و ایجاد درامد پایدار برای رانندگان تاکسی و تعامل بهتر با زائران ازجمله اهداف این طرح است، به‌زودی نیز برچسبی روی تاکسی‌های زبان‌دان نصب می‌شود تا گردشگران بهتر بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]