[ad_1] خسارت سیل سال ۹۸ به کشاورزان پرداخت شد/ افتتاح ۳۲ پروژه در بخش کشاورزی قم به گزارش شهرکریمه عباس پورمیدانی در نشست خبری که در سازمان جهاد و کشاورزی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: شرایط کشور در حال حاضر دارای شرایط بسیار خاص است و با توجه به اینکه امنیت غذایی مردم در […]

[ad_1]

خسارت سیل سال 98 به کشاورزان پرداخت شد/ افتتاح 32 پروژه در بخش کشاورزی قم

خسارت سیل سال ۹۸ به کشاورزان پرداخت شد/ افتتاح ۳۲ پروژه در بخش کشاورزی قم

به گزارش شهرکریمه عباس پورمیدانی در نشست خبری که در سازمان جهاد و کشاورزی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: شرایط کشور در حال حاضر دارای شرایط بسیار خاص است و با توجه به اینکه امنیت غذایی مردم در دست سازمان و جهاد کشاورزی است همین مسئله اهمیت فعالیت های جهادی را دوچندان می کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان قم از نظر عملکرد توانسته رتبه نخست را بین ۳۲ استان به خود اختصاص دهد، تصریح کرد: امیدواریم این راه را با توان و قدرت بیشتری ادامه دهیم.

رئیس سازمان جهاد و کشاورزی استان قم اضافه کرد: باتوجه به اینکه قم دارای شرایط بالقوه ناپایدار بود، همواره لازم است کارشناسان و بهره برداران به کار خود ادامه دهند تا با کاهش هزینه ها و پایداری تولید نقش موثری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به بارش هایی که رخ داده و حمایت هایی که صورت گرفته تولیدات باغی استان از ۵۸هزار و ۶۰۰ تن به ۸۱ هزار تن افزایش یافته است.

پورمیدانی با بیان اینکه در سال های ۹۶ و ۹۷ تولید تخم مرغ در قم کاهش یافت، تصریح کرد: سال گذشته تولید تخم مرغ در قم  از ۳۲ هزار تن به ۷۸٫۸هزار تن  افزایش یافت و به کشورهای همسایه نیز صادرات داشتیم.

 وی ادامه داد: نتیجه کلی تغییرات کشاورزی در سال ۹۶-۹۷ حدود ۶۶۰ هزارتن بود که در سال ۹۷-۹۸ به ۸۰۵ هزارتن افزایش یافته است که به دنبال افزایش این رقم به یک میلیون تن هستیم.

وی افزود: درخصوص رونق تولید بیش از ۶۰میلیارد تومان و در زمینه توسعه مکانیزاسیون ۲۰ میلیارد تومان و در تبصره ماده ۱۸ نیز ۱۹ میلیارد تومان به بهره برداران پرداخت شده که ۶۶۲ نفر تثبیت اشتغال را به دنبال داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به خساراتی که در فروردین ماه ۹۸ از سیل به کشاورزان وارد شد، تصریح کرد: تمام کسانی که به دلیل جاری شدن سیل آسیب دیده بودند شناسایی شده و به ۴۷۷ نفر کمک ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت بلاعوض و به ۱۳۸ نفر نیز تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۶۶۸ میلیون تومان پرداخت شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه بیش از ۳۲ پروژه در هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: این برنامه ها از دهه فجر سال گذشته تا کنون با اعتبار ۲۴۱ میلیارد تومان در زمینه بسته بندی و تهیه مواد غذایی، خوراک دام،انتقال آب و اجرای سامانه های نوین آبیاری پروژه های مختلف پروار بندی، افتتاح پرورش اسب و …آماده شده است که به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]