[ad_1] راه اندازی پویش “روپوش سفید دست سفید” در قم به گزارش شهرکریمه محمود پرهام،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: عفونت های ناشی از ارائه مراقبت های بهداشتی درمانی یک از شایع ترین علل مرگ و میر و افزایش معلولیت در بیماران بستری در بیمارستان ها است. او افزود: طبق آمارهای جهانی ۸۵ درصد […]

[ad_1]

راه اندازی پویش "روپوش سفید دست سفید" در قم

راه اندازی پویش “روپوش سفید دست سفید” در قم

به گزارش شهرکریمه محمود پرهام،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: عفونت های ناشی از ارائه مراقبت های بهداشتی درمانی یک از شایع ترین علل مرگ و میر و افزایش معلولیت در بیماران بستری در بیمارستان ها است.

او افزود: طبق آمارهای جهانی ۸۵ درصد از عفونت های بیمارستانی از طریق دست های آلوده منتقل می شوند و مهمترین اقدام در قطع زنجیره عفونت های بیمارستانی شستن دست ها است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: با توجه به این امر مهم، در نظر داریم با همکاری کارشناسان کنترل عفونت این معاونت و کارشناسان کنترل عفونت مراکز آموزشی درمانی، برای گروه هدف که شامل تمامی پزشکان و دانشجویان پزشکی می شوند، برنامه ای با عنوان کمپین “روپوش سفید دست سفید” اجرایی شود.

پرهام افزود: این کمپین در مراکز آموزشی درمانی قم آغاز و قرار است در اردیبهشت ماه و همزمان با روز جهانی بهداشت دست، سمیناری در این خصوص برگزار و تندیس دست سفید به همکاران، تقدیم شود.

او با تاکید بر اهمیت آموزش گفت: تمامی کارشناسان کنترل عفونت مراکز درمانی، در این کمپین موظف شده اند تا نحوه صحیح شستن دست، لزوم و نحوه استفاده از دستکش و…. را آموزش دهند.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]