[ad_1] ریشه استکبارستیزی درآموزه های دینی اسلام/نگرانی دشمن ازپیام اسلام به گزارش شهرکریمه علی اصغر حبیبیان با اشاره به تقارن ماجراهای تاریخی در روز ۱۳ آبان زمانی که مخرج همه آنها گرفته شود، مشاهده می‌کنیم که همه آنها بر پایه ظلم ستیزی بوده است، گفت: هشت واژه درباره ریشه‌های مختلف استکبار در ۳۷ آیه متفاوت […]

[ad_1]

ریشه استکبارستیزی درآموزه های دینی اسلام/نگرانی دشمن ازپیام اسلام

ریشه استکبارستیزی درآموزه های دینی اسلام/نگرانی دشمن ازپیام اسلام

به گزارش شهرکریمه علی اصغر حبیبیان با اشاره به تقارن ماجراهای تاریخی در روز ۱۳ آبان زمانی که مخرج همه آنها گرفته شود، مشاهده می‌کنیم که همه آنها بر پایه ظلم ستیزی بوده است، گفت: هشت واژه درباره ریشه‌های مختلف استکبار در ۳۷ آیه متفاوت وجود دارد که در بسیاری از قصص قرآنی بر پایه ظلم ستیزی و عدالت خواهی است.

این استاد دانشگاه دلیل دشمنی سران کشورهای غربی با دین اسلام را مخالفت این دین بزرگ آسمانی با سلطه گری عنوان کرد و افزود: در زمان کلینتون که می‌خواستند با ایران مقابله و این کشور را منزوی کنند، گفتند که باید ریشه آن را در آموزه‌های دینی بیابیم.

وی افزود: در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ امام خمینی (ره) در سخنرانی خود مساله کاپیتولاسیون را زیر سوال ببرند و بعد تبعید شدند که خبرنگاری از ایشان پرسید که برای چه تبعید می‌شوید و امام در پاسخ گفتند که من برای دفاع از استقلال وطنم تبعید می‌شوم.

حبیبیان با اشاره به اینکه کلینتون در سخنرانی خود اذعان کرد که ایرانیان هم به لحاظ ذاتی خصلت سلطه ستیزی دارند و هم در آموزه‌های دینی آنها بر این موضوع تاکید شده است، گفت: امام خمینی (ره) بعد از انقلاب خطاب به سفرایی که برای نخستین بار به کشورهای خارجی اعزام می‌شدند، گفتند که علاوه بر انجام کارهای اداری به تبلیغ درست اسلام نیز بپردازند.

وی افزود: اسلام با فطرت پاک انسان‌ها سر و کار دارد و زمانی که پیام‌های اسلام به صورت راستین داده شود، در قلوب می‌نشیند و تأثیرگذاری بسیاری دارد و این امر موجب نگرانی شدید دشمنان می‌شود.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه مکرون گسترش اسلام در فرانسه را مشاهده می‌کند و از این بابت نگران است، افزود: با اینکه در فرانسه از آزادی بیان صحبت می‌شود اما حتی یک کرسی هم در پارلمان این کشور برای مسلمانان در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]