[ad_1] طرح مایه‌کوبی همزمان تب برفکی در دام‌های قم آغاز شد به گزارش شهرکریمه دکتر حسین بختیاری زاده، معاون اداره دامپزشکی شهرستان قم، گفت: اداره دامپزشکی شهرستان قم در نظر دارد طرح  واکسیناسیون همزمان تب برفکی را در کل جمعیت گوسفند و بز استان قم از تاریخ سیزدهم آبان ماه به مدت ۶۰ روز اجرا کند. […]

[ad_1]

طرح مایه‌کوبی همزمان تب برفکی در دام‌های قم آغاز شد

طرح مایه‌کوبی همزمان تب برفکی در دام‌های قم آغاز شد

به گزارش شهرکریمه دکتر حسین بختیاری زاده، معاون اداره دامپزشکی شهرستان قم، گفت: اداره دامپزشکی شهرستان قم در نظر دارد طرح  واکسیناسیون همزمان تب برفکی را در کل جمعیت گوسفند و بز استان قم از تاریخ سیزدهم آبان ماه به مدت ۶۰ روز اجرا کند.

وی افزود: از کلیه دامداران استان قم می خواهیم نسبت به اجرای این طرح همکاری لازم را با اکیپ های عملیاتی اعزامی از سوی مراکز مایه کوبی داشته باشند تا ایمنی نسبی در جمعیت دامی استان قم علیه بیماری تب برفکی ایجاد گردد.

معاون اداره دامپزشکی شهرستان قم تصریح کرد: واکسن تب برفکی برای کل جمعیت گوسفند و بز استان در تمامی واحد های دامداری و گله های کوچرو در کلیه مناطق استان از تاریخ سیزدهم آبان ماه به مدت ۶۰ روز توسط ۹ مرکز مایه کوبی دامپزشکی با توان ۲۲ اکیپ عملیاتی تزریق خواهد شد.

دکتر بخیتاری زاده خاطرنشان کرد: لازم است تا دامداران محترم پس از واکسیناسیون، از جابجایی و خرید و فروش دام  تا دو هفته خودداری نمایند.

وی افزود: استان قم واجد بیش از ۳۰۰ هزار رأس گوسفند و بز داشتی و بیش از ۱۱۰ هزار گوسفند و بز پرواری در هر دوره پروار می‌باشد که انتظار می‌رود دامداران محترم علاوه بر رعایت مقررات بهداشتی قرنطینه‌ای در واحد دامداری، با انجام واکسیناسیون به موقع و پوشش حداکثری آن، از بروز و شیوع این بیماری در دامهای خود جلوگیری نموده و خسارات اقتصادی حاصله را به کمترین حد ممکن کاهش دهند.

معاون اداره دامپزشکی شهرستان قم گفت: دامداران محترم می‌توانند برای اطلاع و شرکت در طرح های مایه کوبی، ضدعفونی و سم پاشی به پایگاه اینترنتی اداره کل دامپزشکی استان قم به نشانی qom.ivo.ir  مراجعه کرده و از شرایط و اطلاعات این طرح‌ها مطلع گردند.

وی تاکید کرد: دامدران محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در قم با اداره دامپزشکی شهرستان قم به شماره تلفن ۳۶۶۴۲۷۸۹ و شماره داخلی‌های ۱۰۶ و ۱۲۲ یا اداره دامپزشکی شهرهای جعفریه به شماره ۳۶۲۲۲۸۹۰  دامپزشکی شهر دستجرد به شماره ۳۵۲۲۳۴۵۰ و دامپزشکی شهر کهک با شماره ۳۴۲۲۳۶۴۷  تماس حاصل کنند.

بیماری تب برفکی از مهمترین بیماری های دامی واگیردار شایع در کشور است که تردد، تراکم دام و قرار گرفتن دام واکسینه شده در کنار دام واکسینه نشده نقش مهمی در شیوع این بیماری دارد.

 

انتهای خبر / ۱۰۶

[ad_2]