[ad_1] مراسم تقدیر از مادر شهیدان دلجو در قم برگزار شد به گزارش شهرکریمه همزمان با برگزاری مراسم چلچراغ، آیین بزرگداشت روز ملی شهدا و تکریم ۴۷۲ خانواده معظم شهید و ایثارگر شهرداری استان مراسم تقدیر از مادر شهیدان دلجو از شهدای دفاع مقدس در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد. همچنین در این […]

[ad_1]

مراسم تقدیر از مادر شهیدان دلجو در قم برگزار شد

مراسم تقدیر از مادر شهیدان دلجو در قم برگزار شد

به گزارش شهرکریمه همزمان با برگزاری مراسم چلچراغ، آیین بزرگداشت روز ملی شهدا و تکریم ۴۷۲ خانواده معظم شهید و ایثارگر شهرداری استان مراسم تقدیر از مادر شهیدان دلجو از شهدای دفاع مقدس در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.

همچنین در این مراسم از خانواده شهیدان غلامرضا بابا احمدی، اسماعیل کریمی، یدالله صادقی و حسین مولوی شهدای شهرداری قم تقدیر شد.

شهید مجید دلجو سال ۴۳ متولد شد، این شهید گرانقدر پس از گرفتن دیپلم چهار سال در جبهه ها بود و سال ۶۴ در عملیات والفجر هشت به شهادت رسید و شهید امیر حسین دلجو سال ۴۷ چشم به این دنیا گشود و اول فروردین سال ۶۷ به شهادت رسید.

فاطمه حاجی میرزا مادر شهیدان دلجو گفت: مجید من هم تقریبا چهار سال داشت که وارد مهد کودک شد و مسئولان آنجا با دیدن هوش بالایش این موضوع را به ما گفتند و ما هم شناسنامه اش را یک سال بزرگتر کردیم تا زودتر وارد مدرسه شود.

وی بیان کرد: مجید قبل از ورود به کلاس اول ابتدایی چند سوره از قرآن را هم حفظ کرده بود. پسرم درسش را خوب خواند و زمان گرفتن دیپلمش با دوران جنگ و جبهه یکی شد، دوستان و آشنایان همه توصیه می کردند که او در دانشگاه پزشکی بخواند چون هوش بالایی هم داشت ولی مجید چشم هایش را بر همه این توصیه ها و تشویق ها بسته و می گفت: سپاه الآن به بسیجیانی مثل ما نیاز دارد. اینطور شد که عازم جبهه شد و چهار سال بعد هم پیکر فرزند شهیدم را برایم آوردند.

مادر شهیدان دلجو گفت: امیر حسین دو سال و خورده ای با برادر بزرگترش فاصله سنی داشت و زمانی که پیکر برادر شهیدش را برایمان آوردند هم در جبهه بود و هفت هشت روز بعد به دیدنمان آمد. پدرشان کشاورز بود و پسرها می توانستند کمک خوبی برایش باشند ولی آنها و مخصوصا امیر حسین می گفت که دیگران هم می توانند به پدر کمک کنند، جبهه بیشتر به ما احتیاج دارد.

حاجی میرزا خاطرنشان کرد: امیر حسین با فاصله در جبهه حضور داشت، همیشه در رفت و آمد بود و هنوز درسش تمام نشده بود ولی دیپلم را گرفت و در کنکور هم شرکت کرد. مهندسی معماری دانشگاه کاشان قبول شده بود ولی زمانی که خبر قبولیش آمد، امیر حسین من دیگر پرکشیده بود او هم همیشه می گفت دانشگاه اصلی ما دانشگاه امام حسین (ع) است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]