[ad_1] مشارکت مدیریت شهری نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های کلان شهر قم دارد به گزارش شهرکریمه مهدی پهلوانی ستوده امروز در  یکصد و سی‌امین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اجرای دقیق سند […]

[ad_1]

مشارکت مدیریت شهری نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های کلان شهر قم دارد

مشارکت مدیریت شهری نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های کلان شهر قم دارد

به گزارش شهرکریمه مهدی پهلوانی ستوده امروز در  یکصد و سی‌امین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اجرای دقیق سند تحول فرهنگی و اجتماعی استان است که با همراهی تمامی دستگاههای اجرایی و فرهنگی تحقق می‌یابد.

مدیر کل بهزیستی استان قم افزود: تفاهم‌نامه همکاری بین بهزیستی و شهرداری منعقد شده است و در این زمینه برنامه‌های راهبردی زیادی دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: مشارکت و همراهی مدیریت شهری نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های کلان شهر قم دارد، البته نیازهای بهزیستی در احصا و رفع آسیب‌های اجتماعی فراتر از این است و باید اقدامات گسترده‌تری شکل بگیرد.

پهلوانی ستوده اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم بهزیستی، درمان بیماری اعتیاد است و در این باره بهزیستی در قم، زمینی را تامین کرده است و پروانه از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر صادر می‌شود اما روند ساخت و ساز این مرکز با مشکلاتی مواجه است که باید دستگاههای اجرایی دیگر پای کار بیایند.

وی بیان کرد: ما برآنیم که مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید با حضور کارشناسان و متخصصان و مشاوران در محل انجام شود و باید به سراغ محلات و خانواده‌ها برویم که در این خصوص نیز طرح‌هایی در دست اجراست و در فضای فیزیکی و مجازی، اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری اتفاق می‌افتد.

مدیر کل بهزیستی استان قم عنوان کرد: راه‌اندازی سامانه تصمیم یکی از طرح‌های بسیار مهم به منظور ارجاع زوجین به مراکز مشاوره و انصراف آنها از طلاق است، اگر می‌خواهیم طلاق را در جامعه کاهش دهیم باید قبل از اینکه پای زوجین به دادگاه خانواده باز شود، درصدد رفع مشکلات و آسیب‌ها اهتمام داشته باشیم.

وی گفت: در واقع پیشگیری از طلاق باید در کانون خانواده و قبل از پیمودن مراحل قضائی اتفاق بیفتد و از طریق کارشناسان و مشاوران و مددکاران اجتماعی بتوان خانواده‌ها را از طلاق منصرف کرد.

پهلوانی ستوده افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در مشکلات اقتصادی دارد و باید از ظرفیت خیرین به خوبی استفاده کرد و با هدف‌گذاری مناسب و پرهیز از موازی‌کاری بتوان مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه هدف را به خوبی رفع کرد.

 وی تصریح کرد: برخی از سازوکارها پیرامون مشارکت خیرین و موسسات خیریه باید آسیب‌شناسی و ساماندهی شود تا بتوان در طرح‌های مواسات و تامین معیشت، افراد نیازمند را به خوبی تحت پوشش قرار داد.

مدیر کل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: در اجرای طرح مسکن نیازمندان نیز تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد و بهزیستی و راه و شهرسازی منعقد می‌شود، هر چند در طرح اقدام مسکن ملی نیز باید تدابیری در جهت خانه‌دار شدن افراد نیازمند اندیشیده شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]