[ad_1] منطقه ویژه سلفچگان بودجه دولتی نمی‌گیرد به گزارش شهرکریمه سید مهدی علیزاده طباطبایی با حضور در دفتر خبرنگار شهرکریمه، با اشاره به اهمیت کار خبرنگاری اظهار داشت: کار خبرنگاری در کنار مشقت‌های فراوان، سبب روشنگری جامعه و ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولان است. وی با اشاره به فعالیت‌های صنعتی و تولیدی منطقه ویژه […]

[ad_1]

منطقه ویژه سلفچگان بودجه دولتی نمی‌گیرد

منطقه ویژه سلفچگان بودجه دولتی نمی‌گیرد

به گزارش شهرکریمه سید مهدی علیزاده طباطبایی با حضور در دفتر خبرنگار شهرکریمه، با اشاره به اهمیت کار خبرنگاری اظهار داشت: کار خبرنگاری در کنار مشقت‌های فراوان، سبب روشنگری جامعه و ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های صنعتی و تولیدی منطقه ویژه سلفچگان ابراز کرد: مناطق اقتصادی با هدف تولید، اشتغال و صادرات پایه‌گذاری شده و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان جزء نخستین مناطق در کشور به شمار می‌رفت که در قم ایجاد شد و ده سال اخیر از نظر تنوع و تولید و مصوباتی که توانسته از دبیرخانه شورای عالی مناطق برای تولیدات مجوز بگیرد، در بین مناطق کشور رتبه نخست داشته و از موفق‌ترین مناطق اقتصادی کشور بوده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم با بیان اینکه موفقیت منطقه به دو عامل برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: عامل نخست مکان و جانمایی خوب منطقه است، یعنی در مسیر ارتباطی خوبی قرارگرفته که به درایت مدیران برمی‌گردد که آنجا را به‌عنوان محل ایجاد منطقه در نظر گرفته‌اند.

وی ابراز کرد: عامل دوم نیز مدیران منطقه بوده که در سال‌های گذشته با تجربه و توانایی موقعیت مناسبی را ایجاد کرده‌اند، منطقه اقتصادی سلفچگان با توجه به جایگاه جغرافیایی، ۶۰ درصد از بازارهای مصرف و صنایع کشور همچون تهران، کرج، استان مرکزی،اصفهان و قم فاصله‌ای کمتر از ۲۴۰ کیلومتر دارد، با توجه به چنین ویژگی‌هایی، علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به منطقه همواره وجود داشته است.

عدم استفاده از اعتبارات دولتی در منطقه ویژه سلفچگان

طباطبایی با بیان اینکه این منطقه ویژه از ابتدای تأسیس تاکنون از اعتبارات دولتی استفاده نکرده و از نظر قانونی غیر‌دولتی است و برابر قانون هیچ‌گاه بودجه‌ای دولتی به آن تعلق نگرفته است، یادآور شد: منطقه با مشکلات زیادی خود را به این مرحله رسانده و حتی یک ریال بودجه دولتی نداشته و تمامی هزینه‌ها را از منابع خود تأمین کرده است.

وی گفت: در این مدت منطقه با مشکلات زیادی روبرو بوده و برخی از پروژه‌ها بیش از ده سال زمان برده است، درحالی‌که برابر قانون تسهیل موانع تولید، دستگاه‌های خدماتی وظیفه‌دارند خدمات را تا درب واحدهای تولیدی ارائه کنند، اما تا درب منطقه ما را در ارائه خدمات همراهی کرده‌اند که تا این حد نیز قدردان تلاش‌ها هستیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم تصریح کرد: تنها درآمد منطقه فروش زمین بوده و بعدها با پیشرفت امور، هزینه خدمات مختصری از واحدهای تولیدی دریافت می‌شود که هزینه‌های جاری را پوشش می‌دهد که همان نیز برابر قانون در مناطق آزاد برای کالاهای تجاری و تولیدی مناطق ۱۵ درصد قیمت سی آی اف خلیج‌فارس را به‌عنوان هزینه خدمات از تولیدکننده و واردکننده می‌گیرند، اما مناطق ویژه اقتصادی نیم درصد است و درآمد کافی نیست.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]