[ad_1] پاسخ دندان شکن به اهانت فرانسه داده شود به گزارش شهرکریمه آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی پیش از ظهر امروز در همایش مجازی «فانبِذ إلیهم» در مسجد سلماسی قم سخن با اشاره به اینکه مماشات با دشمنانی که به دین ما طعنه می‌زنند با روح اسلام سازگاری ندارد اظهار کرد: خداوند در قرآن […]

[ad_1]

پاسخ دندان شکن به اهانت فرانسه داده شود

پاسخ دندان شکن به اهانت فرانسه داده شود

به گزارش شهرکریمه آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی پیش از ظهر امروز در همایش مجازی «فانبِذ إلیهم» در مسجد سلماسی قم سخن با اشاره به اینکه مماشات با دشمنانی که به دین ما طعنه می‌زنند با روح اسلام سازگاری ندارد اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید اگر خدا را نصرت و یاری کنید، خدا هم شما را یاری می‌کند.

وی اضافه کرد: رفتار امروز دشمنان و مخالفان اسلام در لباس توهین به پیامبر عظیم الشأن (ص) نشان می‌دهد این‌ها با منطق رسول الله (ص) و منطق دین مبین اسلام مخالفند و از همین منطق که آیات الهی است ضربه خورده اند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با بیان برخی آیات قرآن و از جمله آیات ابتدایی سوره توبه خاطرنشان کرد: آیات قرآن تصریح دارد که اگر عهدی با کارفران یا مشرکان بستید و حتی خوف خیانت از سوی آنان پیدا کردید و یا آنان به دین شما طعنه زدند، عهدنامه را به سوی ایشان پرت کنید.

وی افزود: بنابراین تعبیر قرآنی «فانبذ الیهم علی سواء» بیانگر آن است که نباید از موضع ضعف برخورد کرد و نباید دنباله رو دشمن و یا کافر مُعاهَد بود.

آیت الله سیفی مازندرانی ادامه داد: منطق خدا و رسول خدا (ص) این است که اگر اهل کتابِ معاهَد بخواهند از معاهده با شما در جهت استضعافتان بهره ببرند حق ندارید این عهد را ادامه دهید.

 

اهانت به پیامبر عظیم الشأن (ص) نقض برجام است

وی آن گاه خطاب به مسؤولان کشور گفت: این که سران استکباری که شما با این‌ها عهدنامه برجام امضا کردید بیایند و به پیامبر شما اهانت کنند، آیا این به معنای خیانت به عهدنامه نیست؟

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خیانت به حضرت رسول الله (ص) خیانت به شخص نیست بلکه خیانت به دین خداست یادآور شد: باید ببینیم دستور خدا و قرآن در این شرایط چیست و باید بپرسیم آیا ادامه تعهد به پیمان با این افرادی که به پیامبر عظیم الشأن (ص) اهانت می‌کنند، دستور قرآن است؟

وی تصریح کرد: اگر کیان اسلام بخواهد با بعضی از سیاست‌ها و در درازمدت به خطر بیفتد، قطعا حوزه‌های علمیه سکوت نخواهند کرد.

آیت الله سیفی مازندرانی با اشاره به ضرورت پاسخ دندان شکن به طاغوت فرانسه خاطر نشان کرد: ولی فقیه زمان و رهبری معظم انقلاب برجام را به صورت مشروط تأیید فرمودند، اما متأسفانه برخی مسؤولان به جای نرمش قهرمانانه، به نرمش منفعلانه روی آورده اند و همچنان این رویکرد را دنبال می‌کنند.

وی افزود: بزرگ ترین رسالت حوزه علمیه دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی یعنی دفاع از کیان اصل مذهب است و از این مسیر عقب نخواهد نشست.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا با تقنین انقلابی، وظیفه خود را در برابر دفاع از کیان و اصل دین انجام دهند.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در دوره اخیر با مصوبات خوبی به دنبال سر و سامان دادن به اوضاع پریشان اقتصادی بوده است، اما نمایندگان مردم بدانند که چیزی مهم تر از حفظ اصل نظام وجود ندارد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]