[ad_1] ۳۱ موتورسوار در حوادث رانندگی جان باختند  به گزارش شهرکریمه سرهنگ قیصری در نشست علمی «آسیب شناسی روانی، اجتماعی تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی» طی سخنانی، فوت ناشی از تصادفات را جزء ۵ آمار نخست مرگ و میر دانست و اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید در کاهش تصادفات عزمی جدی داشته باشند. وی […]

[ad_1]

31 موتورسوار در حوادث رانندگی جان باختند

۳۱ موتورسوار در حوادث رانندگی جان باختند

 به گزارش شهرکریمه سرهنگ قیصری در نشست علمی «آسیب شناسی روانی، اجتماعی تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی» طی سخنانی، فوت ناشی از تصادفات را جزء ۵ آمار نخست مرگ و میر دانست و اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید در کاهش تصادفات عزمی جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه خطای انسانی عامل وقوع ۷۰ درصد از تصادفات است، گفت: طی ۸ ماهه گذشته در سال جاری، ۸ نفر افزایش فوتی و مجروحان نیز ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سرپرست پلیس راهور استان قم با اشاره به اینکه در وقوع تصادفات سه مورد عامل انسانی، وسیله نقلیه و راه نقش دارند، گفت: موتورسیکلت سواران در ۸ ماهه گذشته ۴۴ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده که متاسفانه ۳۱ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده اند.

قیصری تصریح کرد: طبق آمار رسمی بیش از ۳۷۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان قم تردد داشته و ۱۶ درصد از تصادفات فوتی را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: نصب و راه اندازی دوربین در ۶ نقطه از مسیر رفت و برگشت بلوار مرجعیت موجب شده تا تصادفات در این مسیر به حداقل ممکن برسد.

سرپرست پلیس راهور استان گفت: طی ۸ ماهه گذشته ۴۴۲ هزار و ۴۳ وسیله نقلیه در قم اعمال قانون شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۱ درصد افزایش داشته است.

قیصری، عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تغییر ناگهانی مسیر را از عوامل مهم در تصادفات رانندگی برشمرد و بر سهم زیرساخت‌های مناسب و همچنین دوربین‌های هوشمند و مکانیزه در کاهش تصادفات تاکید کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]