[ad_1] به گزارش شهرکریمه سیامک محبی ظهر امروز در چهل و ششمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت استان در هفته سوم روند کاهشی در فوت و بستری دارد و تعداد بیماران بستری نیز ۳۱۰ نفر است. رئیس مرکز بهداشت قم افزود: تعداد مراجعین به مراکز، کاهش ۵۰ […]

[ad_1]

به گزارش شهرکریمه سیامک محبی ظهر امروز در چهل و ششمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت استان در هفته سوم روند کاهشی در فوت و بستری دارد و تعداد بیماران بستری نیز ۳۱۰ نفر است.

رئیس مرکز بهداشت قم افزود: تعداد مراجعین به مراکز، کاهش ۵۰ درصدی نسبت به ایام پیک داشته و به ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار به هفته رسیده است، از طرفی تعداد موارد مثبت کاهش‌یافته و سرعت انتقال ویروس نسبت به قبل کاسته شده است.

وی بیان کرد: هفته بعد نیز کاهش ابتلا و فوتی‌ها پیش‌بینی می‌شود، البته روند کاهشی قم کندتر است و دیرتر موج را آغاز کردیم و دیرتر از موج خارج می‌شویم، البته در افزایش شیوه‌نامه‌ها در شرایط بهتری قرار داریم و عادی‌انگاری تا حد زیادی برطرف شده است.

محبی عنوان کرد: هوشیاری مردم افزایش‌یافته است و بسیاری از انتظارات تأمین‌شده است، در حال حاضر نیز برنامه اصلی محوری‌ترین برنامه واکسیناسیون است، در این خصوص بیش از ۲۹ هزار دوز واکسن در قم تزریق‌شده و ۷ هزار واکسن دیگر موجودی داریم و امروز نیز محموله خوبی از واکسن دریافت می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: وزارت بهداشت از گروه سنی بالای ۸۰ سال آغاز کرد و گروه سنی ۷۵ سال نیز در دستور کار قرار گرفت، در مناطق روستایی نیز از ۶۰ سال به بالا آغازشده است.

وی گفت: در برخی مناطق روستایی میزان مراجعات سالمندان بیک سوم بوده و در سطح شهر فاز نخست تمام‌شده اما عده‌ای منتظر واکسن ایرانی هستند، در این زمینه به دلیل وجود برخی تردیدها میزان مراجعه سالمندان در روستاهای قم برای تزریق واکسن اندک و تا ۶۰ درصد بوده است.

محبی بیان کرد: ۷ هزار پرسنل درمان قم، واکسینه شدند و تاکنون نیز مشکل حادی برای این افراد به وجود نیامده است، به‌طورکلی عوارض جدی در قم نداریم و شایعات بی‌اساس در مورد واکسن، مانع از مراجعه سالمندان شده است.

 ۴ مرکز تزریق واکسن در قم فعال است 

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۴ مرکز تزریق واکسن در قم فعال است و به‌زودی بخشی از مصلای قدس نیز به یکی از مراکز واکسیناسیون عمومی تبدیل می‌شود، برای واکسیناسیون خودرویی نیز ظرفیت‌هایی در حال شکل‌گیری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: ازجمله دغدغه‌ها واکسیناسیون گروه‌های هدف در قم، شلوغی و تجمع خطرناک در ساعات ابتدایی صبح است، روز گذشته نیز ۲۵۰۰ نفر واکسینه شدند اما در روزهای تعطیل، مراجعات کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون کرونا باید طبق سند ملی انجام بشود هرچند در برخی از استان‌ها بر اساس آن حرکت نکردند و گروه‌های هدف دیگری ازجمله خبرنگاران، واکسن دریافت کردند اما طبق تأکید وزیر، باید طبق سند ملی پیش رویم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]