[ad_1] ۷۹ درصد پرونده‌های کیفری در قم به مصالحه می‌انجامد به گزارش شهرکریمه سید حمید اسماعیلی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، ضمن عرض تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: رسیدگی و صدور حکم در کلیه شکایت‌های کیفری و حقوقی که به دستگاه قضایی ارجاع داده […]

[ad_1]

۷۹ درصد پرونده‌های کیفری در قم به مصالحه می‌انجامد

۷۹ درصد پرونده‌های کیفری در قم به مصالحه می‌انجامد

به گزارش شهرکریمه سید حمید اسماعیلی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، ضمن عرض تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: رسیدگی و صدور حکم در کلیه شکایت‌های کیفری و حقوقی که به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود یکی از وظایف مهم قوه قضاییه است.

رئیس شوراهای حل اختلاف قم احیای حقوق عامه، کشف جرم و تعقیب مجرمین و اقدام در جهت پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر رسالت‌های قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: صداوسیما و اصحاب رسانه در زمینه پیشگیری می‌توانند نقش ویژه‌ای در پایین آوردن آمار جرم در استان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در شورای حل اختلاف سعی کرده‌ایم در کنار قوه قضاییه کمک‌کار خوبی باشیم، افزود: در پرونده‌های کیفری ۷۹ درصد مصالحه داریم و گاهاً این میزان در ماه‌های رمضان و محرم به بالای ۸۰ درصد می‌رسد.

اسماعیلی با بیان اینکه در پرونده‌های حقوقی بالغ‌بر ۲۵ درصد و بعضاً ۳۵ درصد منجر به مصالحه شده است، ابراز کرد: در سال گذشته بالغ‌بر ۶۳ هزار پرونده حقوقی و ۱۲ هزار پرونده کیفری را رسیدگی کردیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف قم با اشاره به نحوه رسیدگی به پرونده‌های با موضوع اخلال در نظام اقتصادی گفت: پرونده‌های با موضوع مفاسد اقتصادی در تهران رسیدگی شده و در استان قم پرونده‌ای با این عنوان نداریم.

وی درباره نحوه رسیدگی به پرونده‌های کیفری هم گفت: در این‌گونه پرونده‌ها به‌محض شکایت، دادستانی پرونده را به شورای حل اختلاف می‌دهد و بعد از ۶۰ روز باید اعلام نظر شود، در پرونده‌های حقوقی هم طرفین را ترغیب به صلح و مصالحه کنیم اما این‌طور نیست که اگر مصالحه نشد جلسات متعدد بگذاریم و مکلف هستیم رأی خود را اعلام کنیم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت فرودگاه قم گفت: داشتن یک فرودگاه مجلل قصد و هدف استان بوده اما مشکلاتی را سرمایه‌گذار به وجود آورد و در حال حاضر به دنبال سرمایه‌گذار مناسب و مطمئنی هستیم که بتواند فرودگاه قم را به سرانجام خوبی برساند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]