یکی از سخنرانان مذهبی با اشاره به شخصیت شهید نواب گفت: نواب صفوی با وجود فقر مالی در عرصه‌های مختلف جهاد حضور فعال داشت و در این راستا به دنبال مرید پروری نبود و با اخلاص کار می‌کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری شهرکریمه، حجت الاسلام و المسلمین محمد میرزامحمدی عصر امروز در مراسم یادواره روحانی شهید نواب صفوی و همرزمانش، طی سخنانی اظهار کرد: امروز هفتاد سال از دوران زندگی شهید نواب صفوی می‌گذرد؛ وی اولین منادی تمدن نوین اسلامی بود ولی و این در حالی است که در آن زمان کمتر کسی به این جنبه مهم توجه می‌کرد و به جهاد سبیل الله اعتقاد داشت.

وی افزود: شهید این شهید عزیز در محضر علامه امینی صاحب الغدیر و علمای بزرگ نجف شاگردی کرد و با وجود سن کم حکیمی بزرگ بود و از نظر مباحث فکری و اعتقادی برجستگی‌هایی داشت.

میرزامحمدی در ادامه تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم متاع را دنیا اندک بیان کرده و این در حالی است که مزد مجاهدان فی‌ سبیل‌الله را عظیم برشمرده است و حضرت علی (ع) در باب جهاد فرمودند، درب جهاد به روی هر مؤمنی باز نمی‌شود و افراد برای این امر برگزیده می‌شوند.

این سخنران مذهبی خاطرنشان کرد: ملاک ارزش انسان‌ها در جامعه دینی، بر اساس آیات قرآن تقوا، علم و جهاد فی سبیل‌الله است؛ شهید نواب صفوی دارای این  ۳ ویژگی بود.

وی در ادامه عنوان کرد: اسلام عزت و اقتدار خود را مدیون جهاد می‌داند و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند مظهر اقتدار نظام اسلامی شهدا هستند؛ اسلامی که جهاد نداشته باشد، اسلام ذلیل است و حضرت علی (ع) فرمود هر کسی جهاد را ترک کند دست تکوین الهی لباس خواری را بر او می‌پوشاند.

میرزامحمدی تاکید کرد: برخی‌ها تلاش می‌کردند تا بگویند نواب از حوزه و اقدامات او مورد تأیید عالمان نیست که این توطئه با بیان زیبای او خنثی شد که فرمود تا زمانی که من به عنوان سرباز حضور دارم افسری همانند آیت‌الله بروجردی نباید در این عرصه وارد شود؛ نواب صفوی با وجود فقر مالی در عرصه‌های مختلف جهاد حضور فعال داشت و در این راستا به دنبال مرید پروری نبود و با اخلاص کار می‌کرد.

این سخنران مذهبی در ادامه بیان کرد: شهید نواب صفوی نگاه فراگیری به دنیا داشت؛ این شهید والامقام درخصوص مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دغدغه‌مند بود؛ برای مثال به رئیس جمهور مصر پیشنهاد داد که ما در ایران نفت را ملی کردیم شما هم کانال سوئز را ملی کنید و او اهداف بلندی را می‌دید.

انتهای پیام/