معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه موضوع شهرسازی الکترونیک در دستور کار جدی قرار دارد، گفت: صدور مجوز الکترونیکی یکی از اولویت‌هایی بوده که با دستور شهردار قم پیگیر تحقق آن هستیم.

به گزارش خبرنگار شهر کریمه،مجید متین‌فر در دیدار صمیمی شهردار قم با خیرین منتخب استان که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: خیرین بزرگوار هم شهر خود و هم شهروندان و همشهریان خود را دوست دارند.

وی با اشاره به اینکه حوزه شهرسازی ارتباط مستقیم با درخواست‌های مردمی دارد، مطرح کرد: طرح تفصیلی شهر قم مبنای اصلی تصمیم‌گیری در این معاونت است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه موضوع شهرسازی الکترونیک در دستور کار جدی قرار دارد، عنوان کرد: صدور مجوز الکترونیکی یکی از اولویت‌هایی بوده که با دستور شهردار قم پیگیر تحقق آن هستیم.

وی مساحت شهر قم را حدود ۱۳ هزار هکتار دانست و خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های ملی در راستای پیشبرد پروژه‌ها و اهداف شهرداری گام برداشته‌ایم.

متین‌فر با تأکید بر اینکه به دنبال سامان‌دهی پروژه‌های هسته مرکزی شهر هستیم، تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام‌شده امید داریم ظرف مدت‌زمان دو سال آینده اتفاقات خوبی در هسته مرکزی شهر رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ پروژه مهم در هسته مرکزی شهر فعال است، یادآور شد: پروژه فاز ۵ عماریاسر، ساماندهی محدوده چهل اختران، تملک دروازه ری و … ازجمله این پروژه‌ها هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه در هسته مرکزی شهر با کمبود سرانه فضای سبز مواجه هستیم، ابراز کرد: قبرستان نو مساحتی حدود ۵ هکتار دارد که با همکاری‌های انجام‌شده، امید داریم تا پایان سال تملک ۱۳۲ واحد تجاری کنار آن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال گردشگری معنوی نیز بوده‌ایم، اذعان کرد: ظرف ۷ سال اخیر توانسته‌ایم با بهسازی ۱۳ محور فرهنگی و تاریخی جلوه مناسبی به شهر بدهیم.

متین‌فر با تأکید بر اینکه در گذشته خیرین پروژه‌های شهری را دنبال می‌کردند، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر کم‌تر شاهد تحقق این موضوع هستیم که امید داریم استفاده از ظرفیت خیرین در پروژه‌های شهری مجدد رونق بگیرد.

انتهای پیام/