رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد که نشاط علمی حوزه با همت و تلاش مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم به فراتر از مرزها انتقال یابد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار وحید حدادی رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره به ظرفیت‌های علمی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این دفتر هم در بُعد علمی و هم در بُعد آموزشی می‌تواند همکاری‌های گسترده‌ای را با وزارت علوم داشته باشد.

وی افزود: از وزارت علوم و مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی این وزارت خانه انتظار می‌رود تا در حوزه بین‌الملل و همکاری‌های بین‌المللی فقط به بُعد آموزشی توجه نکند و بُعد پژوهشی و ارتباطات پژوهشی را هم در فعالیت‌هایش مدنظر قرار دهد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به پذیرش دانشجویان خارجی توسط دانشگاه باقرالعلوم(ع) این دفتر ادامه داد: در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی هم مصوب کرده‌ایم و تأکید داریم که همکاری‌های علمی بین‌المللی باید گسترش یابد و در گام اول، جهان عرب و اهل تسنن و در گام‌های بعدی حوزه زبان‌های دیگر را مدنظر داریم.

وی گفت: نشاطات علمی حوزه باید فراتر از مرز‌های خودمان تعاملات داشته باشد و مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم باید در این خصوص همکاری کند تا دستاورد‌های علمی و پژوهشی دفن نشود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خارج از کشور بیان داشت: باید از ظرفیت علمی اساتید و همچنین دانشجویان ایرانی خارج از کشور که تحصیلات آن‌ها به اتمام رسیده و یا رو به اتمام است با در نظر گرفتن ساز و کار‌هایی استفاده و مُراودات علمی با آن‌ها را تقویت کرد.

وی بیان داشت: بسیاری از اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در دیدار‌هایی که با ما دارند برای خدمت به ایران ابراز علاقه می‌کنند و برای استفاده از این ظرفیت باید فکر و برنامه‌ای داشته باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تأسیس دفتر مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی در قم می‌تواند اقدامی مفید باشد خاطرنشان کرد: ما نیز آماده همکاری با این دفتر هستیم و انتظار داریم تا با تأسیس این دفتر، شاهد تسهیل جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه باقرالعلوم(ع) و همچنین معرفی ظرفیت‌های علمی پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی به خارج از مرز‌ها باشیم.

در ابتدای این دیدار نیز، وحید حدادی “رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل” نیز به معرفی این مرکز و فعالیت‌های آن پرداخت.

وی با اشاره به برنامه مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم برای تأسیس دفتری در قم و تشریح اهداف آن، از آمادگی این مرکز برای همکاری بیشتر با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد.

[ad_2]

منبع
[email protected]