به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در گردهمایی امامان جمعه با اشاره به آیه ۱۵۹ سوره آل عمران « فَبِمَا رَحْمَهٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در گردهمایی امامان جمعه با اشاره به آیه ۱۵۹ سوره آل عمران « فَبِمَا رَحْمَهٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ»؛ گفت: این آیه

مهمترین عاملان کیفیت قسمتی به نماز جمعه

وی با اشاره به مهمترین عاملان کیفیت قسمتی به نماز جمعه تصریح نمود: اولین عامل موفقیت در کیفیت قسمتی به نماز جمعه «توفیق الهی» هست؛ رحمتی که از طرف خدا دربردارنده حال آدم می گردد، لطف و رحمت الهی که در سایه اخلاص و عبودیت هست.

برخورداری از بنیه علمی باعث نوآوری و طرح مطالب جدید می گردد و اثر قسمتی بیشتری را به دنبال دارد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه دومین عامل در کیفیت قسمتی به نماز جمعه «بنیه علمی» هست، یادآور گردید: برخورداری از بنیه علمی باعث نوآوری و طرح مطالب جدید می گردد و اثر قسمتی بیشتری را به دنبال دارد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر لزوم عالم بودن امام جمعه اضافه کرد: «مردم داری» سومین عامل در کیفیت قسمتی به نماز جمعه هست؛ نرمش با مردم و مدارا کردن با مردم با اهمیت هست؛ لَین بودن به معنای نرمی و ملایمت توام با خیرخواهی لزوم دارد.

لزوم قدرت بهره گیری از خرد جمعی و مشورت از سوی امام جمعه

وی با بیان اینکه امامان جمعه موظف می باشند از دین مردم دفاع نمایند و مردم را به مبانی دین مبین اسلام آشنا سازند، اضافه کرد: بصیرت قسمتی از وظیفه ها امامان جمعه هست، بخش عمده ای از بصیرت قسمتی به مردم در پایگاه نماز جمعه صورت می پذیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور گردید: کارکرد نماز جمعه در بصیرت قسمتی به مردم درخشان هست.

آیت الله میرعمادی علاوه بر این قدرت بهره گیری از حجم ها و خرد جمعی و مشورت را از دیگر عاملان موثر در کیفیت قسمتی به نماز جمعه دانست و گفت: رهبری و مدیریت مردم با عفو، عطوفت و مشورت امکان پذیر هست.

وی تقویت فرهنگ دینی و انقلابی و فرهنگ عمومی جامعه را از وظیفه ها امامان جمعه برشمرد و افزود: مطمئنا هدف کلیدی چیزی جز اصلاح جامعه نیست، پیشرفت و تعالی جامعه و ایجاد معنویت از اهدافی هست که امامان جمعه دنبال می نمایند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امامان جمعه دنبال این می باشند که کلامشان بر دل ها تاثیر گذار باشد، تصریح نمود: حکومت بر دل ها با اهمیت هست و مردم باید مفاهیم را با جان و دل پذیرا باشند.