دکتر عادلی در خصوص دخانیات در شهر قم اظهار کرد: فروش و عرضه دخانیات اطراف مراکز فرهنگی، آموزشی و اماکن مذهبی ممنوع است اما متأسفانه این قوانین اجرا نمی‌شود

به گزارش شهرکریمه نشست خبری دکتر حسن عادلی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات استان قم به مناسبت هفته بدون دخانیات با حضور خبرنگاران برگزار شد و وی در خصوص فعالیت‌های این انجمن گفت: برنامه‌های کاری این انجمن به علت نداشتن اهرم فشار بسیار محدود است و بیشتر در حوزه آموزش در مدارس و مهدکودک‌ها فعالیت می‌شود.

ت اما متأسفانه این قوانین اجرا نمی‌شود و در بسیاری از مکان های اطرف حرم به راحتی فروش و استعمال دخانیات مشاهده می‌شود به همین جهت انجمن برای شروع فعالیت خود جهت مبارزه با دخانیات در شهر قم، اماکن مذهبی و فرهنگی را انتخاب کرده است.

وی با بیان این که مصرف دخانیات در شهرهای مقدس قوانین خاصی دارد، افزود: طرح شهر مقدس بدون دخانیات ۲۰ سال پیش در شهرهای مکه و مدینه اجرا شد، بعد از آن مقرر شد دو شهر مقدس یعنی قم و مشهد نیز برای اجرای این طرح برگزیده شوند.

عادلی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح با مدیران شهری و مسئولین قضائی و همچنین تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران جلساتی داشتیم که برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شده است.

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات استان قم بیان داشت: اولین برنامه‌ای که در شروع  طرح شهر مقدس بدون دخانیات قرار است اجرا شود، برنامه‌ریزی جهت کاهش دسترسی به دخانیات است که در یک دوره ۵ ساله قرار است تا ۳۰ درصد دسترسی به مواد دخانی کاهش یابد.

وی در پایان افزود: تنها درخواست این انجمن اجرای قوانین است، قوانینی که هرچند ضعیف هستند ولی جدی گرفته نمی‌شوند و جامعه را با این معضل درگیر می‌کنند.