به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ مجلس روضه به مدت ۱۰ شب بمناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در بیت زنده یاد آیت الله موسوی درچه ای واقع در شهرری، روبری ابن بابویه(شیخ صدوق)، خیابان میرعابدینی از ۲۴ بهمن ماه الی ۳ اسفند ماه از ساعت ۱۹ الی ۲۱ برگزار گردید. در این مجلس […]

روضه خانگی از سال 1343 در بیت آیت الله درچه ای+عکس

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ مجلس روضه به مدت ۱۰ شب بمناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در بیت زنده یاد آیت الله موسوی درچه ای واقع در شهرری، روبری ابن بابویه(شیخ صدوق)، خیابان میرعابدینی از ۲۴ بهمن ماه الی ۳ اسفند ماه از ساعت ۱۹ الی ۲۱ برگزار گردید.

در این مجلس روضه که ابتدا با تلاوت قرآن قاریان ممتاز شروع می‌شد، حجت الاسلام عامری به مدت چهار شب، حجت الاسلام زنگنه به مدت پنج شب و نیز حجت الاسلام معرفت به سخنرانی پرداختند.

روضه خانگی از سال 1343 در بیت آیت الله درچه ای+عکس

این روضه خانگی از سال ۱۳۴۳ توسط آیت الله درچه ای در همین منزل برگزار شده و بعد از مرگ این عالم ربانی در سال ۱۳۸۴، فرزند وی ، حجت الاسلام سیدمحمدجواد درچه ای راه پدر را ادامه داده و هرسال به مدت ۱۰ شب میزبان نوکران حضرت زهراء(س) هست.

در شب انتهایی این مجلس که حجت الاسلام معرفت سخنران بود، وی با بیان اینکه این مجلس سرقفلی خاصی دارد و هرکسی اذن تشرف پیدا نمی‌کند اظهار کرد: در این مجلس، علاوه بر اینکه ارادت به ساحت اهل بیت(ع) هست، یک نسبت خاصی با حضرت زهرا(س) دارد. خاندان درچه ای، وابسته حضرت زهرا(س) می باشند و با اسم ابناءالزهرا(س) معروف و مشهورند. حضرت آیت الله درچه ای بزرگ که استاد آیت الله بروجردی بوده، برای حقیر در مقوله رجال و علما معروف بود. بلکه بعدها در یک جریانی با زنده یاد آیت الله سیدمحمدحسین درچه ای آشنا گردیدیم و مدت آشنایی ما ۳ ماه زیادتر نشد، اما این ۳ ماه بیشتر از ۳۰ سال عمر پیدا نمود.

روضه خانگی از سال 1343 در بیت آیت الله درچه ای+عکس

پس از آن حجت الاسلام معرفت به توصیف و تفسیر این حدیث نورانی پرداخت.

 

 انتهای پیام