عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در تحلیل شکست بزرگ اخیر مستکبران دنیا در غزه و بیان ضرورت تولید فیلم درباره این دستاورد گفت: تلاش برای تشکیل سپاه جهانی آزادی‌بخش اسلامی از وظایف امروز همه عدالت‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز و پیش از آغاز درس خارج فقه خود در قم، با بیان اینکه شکست صهیونیست ها، یکی از نادرترین حوادث تاریخ است به آیه مبارکه ۷۳ سوره حج توجه داد و اظهار کرد: پروردگار متعال در این آیه با تعبیر «انّ الذین تدعون من دون الله لن یخلقوا ذُبابا و لو اجتمعوا له و ان یسلبهم الذباب شیئا لا یستنقذوه منه ضعف الطالب و المطلوب»، ضعف مستکبران را آشکار ساخته و بیان می فرماید که این ها از عهده مگس بر نمی آیند، چه رسد به این که بخواهند انسان هایی را که از پشتیبانی قدرت لایزال الهی بهره مندند، شکست دهند.

وی اضافه کرد: کار خدا در این حادثه بزرگ این بود که مستکبران را با مجموعه ای به ظاهر ضعیف از بندگان خودش به خاک مذلت کشاند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه «قال رجلان من الذین یخافون انعم الله علیهما ادخلوا علیهم الباب فاذا دخلتموه فانکم غالبون و علی الله فتوکلوا ان کنتم مؤمنین» خاطر نشان کرد: این آیه در پاسخ به افرادی است که از قدرت پوشالی مستکبران می‌ترسند و از جای خود بر نمی‌خیزند، در حالی که شکست اخیر مستکبران دنیا در غزه، ثابت کرد آن چه می تواند تعیین کننده در صحنه نبرد باشد، قدرت ارادی متکی به قدرت خداست و از این رو، در شرایط امروز عذری در نشستن و عدم مقابله با مستکبران دنیا نیست.

اراکی پیام دیگر حادثه اخیر را بطلان ادعای تمدن غرب در دفاع از حقوق بشر و حمایت از آزادی ها، دموکراسی و رأی مردم خواند و گفت: اگرچه دروغ آنان در بیان این ادعاها در طول تاریخ بارها برملا شده بود، ولی این امر در عرصه غزه بویژه با بمباران بیمارستان ها و کشتن انسان های بی گناه بویژه کودکان و زنان بیشتر روشن شد.

*تحلیل گسترده شکست استکبار از ضروریات است

عضو مجلس خبرگان رهبری با گلایه از رسانه ملی در عدم تحلیل گسترده این حادثه بزرگ یادآور شد: متأسفانه رسانه ملی ما به عنوان یک نهاد عظیم و پرتجربه، صرفا به رسانه‌ای خبری در این حادثه تبدیل شده و بیشتر به نشان دادن صحنه‌های ظلم به مردم فلسطین اکتفا کرده است، در حالی که تحلیل گسترده شکست اخیر جهان استکبار و فیلم ساختن درباره آن از ضروریات است.

اراکی افزود: امروز بر همه رسانه هاست که نه تنها از شکست نظامی، بلکه از شکست فکری، تمدنی و فرهنگی جهان و تمدن غرب سخن بگویند، بنابراین نمایش صحنه های ظلم به مردم فلسطین در رسانه ها لازم است، اما کافی نیست.

*اکنون فرصت تهاجم تبلیغاتی علیه استکبار است

وی با تصریح بر اینکه اگر امروز، روز حمله نظامی نیست؛ روز تهاجم فکری، تبلیغاتی و فرهنگی علیه جریان استکبار است خاطرنشان کرد: امروز باید از طرفداران شعار زن، زندگی، آزادی پرسید مگر مردم و زنان غزه بشر نیستند و حقوق ندارند؟ کودکان فلسطین چه گناهی کرده اند که نمی توانند آزادانه درس بخوانند و زندگی کنند؟.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این پرسش که چه کسی باید پاسخگوی جنایت های ادامه دار اسرائیل و حامیانش در غزه باشد ادامه داد: تردیدی نیست که آمریکا و اتحادیه اروپا در این جنایات شریک اند، چراکه خودشان به طور صریح از پشتیبانی از این جنایت ها پرده برداشته اند.

اراکی با تأکید بر اینکه جوانان غیور در همه جای دنیا باید برای روز پیکار نهایی آماده باشند گفت: ان شاء الله روز پیروزی نهایی نزدیک است و ان شاء الله روزی خواهد رسید که جبهه مقاومت به طور یکپارچه وارد عمل شود و البته برای مقدمه سازی این جریان، لازم است تا نهادهایی مانند سپاه قدس به تشکیل سپاه جهانی آزادی‌بخش اسلامی به عنوان یکی از وظایف امروز بیندیشند و بر آن همت گمارند.

  • نویسنده : انتقاد آیت‌الله اراکی: