نامه نیوز: اظهارات منصور ارضی در مراسم روز عرفه و اشاره دو مرتبه به واقعه ی استخر و مرگ آیت الله هاشمی در حالی مطرح گردید که هنوز تب اعتراضات و انتقادات نسبت به تجمع طلاب در مدرسه فیضیه داغ بود. زیادی از علمای مذهبی و فعالین سیاسی به شعار‌های طرح شده در آن تجمع […]

نامه نیوز: اظهارات منصور ارضی در مراسم روز عرفه و اشاره دو مرتبه به واقعه ی استخر و مرگ آیت الله هاشمی در حالی مطرح گردید که هنوز تب اعتراضات و انتقادات نسبت به تجمع طلاب در مدرسه فیضیه داغ بود. زیادی از علمای مذهبی و فعالین سیاسی به شعار‌های طرح شده در آن تجمع اعتراض داشتند و آن را مصیبت قرائت کردند. با این حال جریان خاصی که در برپایی یا به حاشیه رانده شدن آن تجمع دست داشت، قصد کوتاه آمدن ندارد و این بار از تریبون دیگری برای بیان همان حرف‌ها استفاده نمود. لحن فحش آمیز و ادبیات بی پیشینه آقای مداح نیز سبب دیگری گردید تا فعالین سیاسی و مذهبی دوباره در تقبیح اینچنین رفتار‌های حرف بگویند. محمد تقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه موقت اصفهان یکی از منتقدان این رویه هست. او در صحبت با «نامه نیوز» اظهار کرد: «شبیه این حرف‌ها از شهر قم نیز نقل گردید. شاهد بودیم که علما مثل آیت الله مکارم و آیت الله نوری همدانی نیز به آن عکس العمل نشان داده و اعتراض نمودند.»

»وی با تاکید بر اینکه این رویکرد در شان حوزه و مجالس مذهبی نیست، اظهار کرد: «بهتر هست که هرکسی کار خود را انجام دهد و در حیطه وظیفه خود عمل کند. به هر حال افرادی که مجالس مذهبی شرکت می‌کنند برای دعا، توسل و زیارت آمده اند و در پی فضای آرامش بخش معنوی می باشند بنابراین نباید به شکل دیگری فضا را مدیریت کرد».

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه انتقادات زیادی مطرح هست و می‌توان از تریبون‌های متفاوت برای بیان آن استفاده نمود، اظهار کرد: «خود ما نیز منتقد هستیم، اما نقد و تذکر نباید با تعابیری باشد که در شان مراسم مذهبی و حوزه‌های علمیه نیست».

وی شعار‌ها در تجمع طلاب فیضیه و اظهارات منصور ارضی را یک رویه غلط قرائت کرد و اظهار کرد: «باید هرکسی در حوزه و محدوده اختیارات خود معطوف شده و عمل کند. منظور این نیست که کسی حق مداخله در سیاست را ندارد، اما مداخله در امر سیاست نباید تشنج آمیز و سؤال برانگیز باشد.»

»رهبر دنبال کرد: «بسیاری از چهره‌های سیاسی و روزنامه‌ها منتقد می باشند، اما در عین حال حرمت اشخاص و اشخاص را نگاه می‌دارند.»

»عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه رویکرد امامن نیز این شیوه برخورد و حکومت نبوده هست، اظهار کرد: «در نهج البلاغه آمده هست که وقتی بعضی از یاران به معاویه دشمنام می‌دادند، حضرت فرمودند: «انی اکرم ان تکون …»، ما که امروز معاویه نداریم، اما میخواهم بگویم حتی در برابر معاویه نیز حضرت علی (ع) چنین نگاه و دیدگاهی داشتند. پس باید راه و رسم حکومت داری، انتقاد و … را از وی و نهج البلاغه بیاموزیم».

رهبر در انتهاء بیان کرد: «تاکید ما بر این هست که مجالس مذهبی و حوزه‌های علمیه نباید بستری برای طرح بعضی مسائل هنجار شکنانه باشد، اما با این حال آدم هست دیگر خطا می‌کند».