قم-رئیس ستاد مردمی غدیر با بیان اینکه باید غدیر را از مهجوریت بیرون بیاوریم افزود: مکتب شیعه حقیقت امیرالمومنین (ع) را به دنیا معرفی نکرده است و در این راستا نیازمند عزم و بسیج همگانی هستیم.

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام حبیب الله فرحزاد پیش از ظهر شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار داشت: عید سعید غدیرخم در جامعه ما و جهان اسلام جایگاه خودش را پیدا نکرده است.

رئیس ستاد مردمی غدیر گفت: طبق روایات و آیات فراوا ن، غدیر می‌بایست اولین جایگاه را داشته باشد و امام صادق علیه السلام نیز سه بار قسم جلاله خوردند که روزی بالاتر از روز عید سعید غدیر خم خلق نشده است.

وی ادامه داد: این روایت بدان معنا است که غدیر با سه بار قسم از ایامی همانند عاشورا، اربعین، نیمه شعبان، ۱۳ رجب، عید فطر و قربان، فاطمیه و دیگر مناسبت‌ها مهمتر است.

فرحزاد بیان داشت: در حالی که بقیه مناسبت‌ها را به خوبی برگزار می‌کنیم، غدیر مهجور و مغفول مانده است و باید بدانیم که زحمات ۱۲۴ هزار پیامبر در روز عید غدیر به بار نشسته است.

رئیس ستاد مردمی غدیر با بیان اینکه باید غدیر را از مهجوریت بیرون بیاوریم افزو د: مکتب شیعه حقیقت امیرالمومنین (ع) را به دنیا معرفی نکرده است و بسیج همگانی و عمومی از طرف مسئولان و مردم لازم است که غدیر برابر آنچه در شأن و منزلتش است شناسانده شود.

وی افزود: غدیر یعنی اینکه امیرالمومنین (ع) در جامعه الگو بشود و ما متأسفانه ناخدای کشتی را به مردم جهان معرفی نکرده‌ایم و در این راستا ضرورت دارد تا غدیر را عاشورایی برگزار کنیم و به این مناسبت می‌بایست سنت‌هایی همانند اطعام، عیدی دادن، برپایی کاروان‌های شادی و بیعت با امام زمان (عج) را ترویج کرد.

فرحزاد عنوان داشت: قبل و بعد از غدیر چند مناسبت مهم است که آیات قرآن در رابطه با آنها نازل شده و ذی الحجه یکی از مهمترین ماه‌ها است که اگر این مناسبت‌ها احیا شود غدیر در قله بلندش جا می‌افتد.

رئیس ستاد مردمی غدیر اضافه کرد: از عید قربان تا عید غدیر ایام شادی و جشن است که مسئولان و مردم هر کسی که در توانش هست می‌بایست خدمتی به غدیر کند و تبلیغ غدیر را بایداز اوجب واجبات بدانیم.

[ad_2]

منبع