به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از شهر قم، کوشش اباعبدالله الحسین(ع) برای جلوگیری از خونریزی مسلمین تاثیرگذار واقع نشد و دشمن به هر طریقی اراده جنگ را در سر می پرورش داد و بر ضلالت و گمراهی خود اهتمام داشت و آرامش و هماهنگی را با روحیه خود سازگار نمی […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از شهر قم، کوشش اباعبدالله الحسین(ع) برای جلوگیری از خونریزی مسلمین تاثیرگذار واقع نشد و دشمن به هر طریقی اراده جنگ را در سر می پرورش داد و بر ضلالت و گمراهی خود اهتمام داشت و آرامش و هماهنگی را با روحیه خود سازگار نمی نگاه کردند.

عاشورا روز سربلندی سپاه امام حسین(ع) و نمایان شدن چهره پلید یزدیان هست.

به اسم نامی سر، بسمه تعالی سر
بلندمرتبه پیکر، بلندبالا سر

منحصرا به تربت اعلات، سجده خواهم کرد
که بنده ی تو نخواهد گذاشت، هرجا سر

قسم به معنای لا یمکن الفرار از عشق
که پر شده هست جهان، از حسین سرتاسر

نگاه کن به زمین! ما رأیت إلا تن
به آسمان بنگر! ما رأیت إلا سر

مجاوران و زوار همزمان با فرارسیدن عاشورای حسینی با شرکت در هیئت ها و دسته ها بر سر و سینه خود زده و با زنجیرزنی و اشک دیده اوج ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان می دهند.

عزاداران ضمن اینکه بر سر و سینه خود می زنند با داد «وای حسین کشته شد» به حرم کریمه اهل بیت(س) وارد می گردند تا در غم از دست دادن پسر فاطمه(س) اعلام همدردی کنند.

زوار و مجاوران شهر کریمه(س) همزمان روز دهم محرم با سردادن نواهای غم انگیز به سوگواری و عزاداری پرداختند.

دسته های عزاداری که از صبح عاشورا در خیابان های منتهی به حرم  حضرت معصومه(س) و امامزادگان مشغول عزاداری می باشند به تدریج به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت می نمایند تا ضمن ارادت به کریمه اهل بیت(س) در غم این فاجعه جانکاه با امام زمان(عج) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اعلام همدردی کنند.

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست

امروز شهر قم دیگربار حال و هوای عاشورا را تجربه نمود. پیر و جوان در با شرکت در دسته های عزاداری بر سر و سینه خود زدند و از غم این فاجعه خروشی زینبی را از خود بر جای گذاشتند تا رضایت حضرت ولی عصر(عج) را کسب نمایند.

هوای حرم دارم ز عشق تو سرشارم فدای تو ای یارم
حسین جان
قیامت شده عالم تغییر داده ای حالم تو دادی پر و بالم
حسین جان

هنوز غم از دست دادن حسین بن علی(ع) در سینه های مؤمنین و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داغ هست که چنین شوری در دل آنان ایجاد نموده که اینچنین در این فاجعه بی قرار می باشند.

با نزدیک شدن به ظهر عاشورا عزاداران خود را برای شرکت در نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز ظهر عاشورای حسینی آماده کردند.

مراسم شام غریبان  نیز همزمان با غروب عاشورا در شهر قم برگزار می گردد و مردم دیندار ضمن روشن کردن شمع ها و به آتش کشیدن نمادین خیمه ها به یاد مظلومیت اسرا و بازماندگان عاشورا اشک ماتم از دیده جاری کرده و زیارت عاشورا را زمزمه می کنند و داد «یا زینب(س)» و «یا حسین(ع)» سر می دهند.