به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از محور خبرنگاران ایکنا، نبأ، وزارت آموزش و پرورش با ارسال بخش‌نامه‌ای به تمام  جایگاه ها استان‌ها شرایط جذب طلاب وظیفه را اعلام نمود. بر پایه این گزارش در این ابلاغیه آمده هست: با توجه به مجوزهای صادره، مشابه سنوات گذشته، عده ای از روحانیون دوران خدمت وظیفه […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از محور خبرنگاران ایکنا، نبأ، وزارت آموزش و پرورش با ارسال بخش‌نامه‌ای به تمام  جایگاه ها استان‌ها شرایط جذب طلاب وظیفه را اعلام نمود.

بر پایه این گزارش در این ابلاغیه آمده هست: با توجه به مجوزهای صادره، مشابه سنوات گذشته، عده ای از روحانیون دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به انجام خواهند رساند.
بر این اساس سهمیه هر استان برای جذب و ساماندهی روحانیون وظیفه در سال ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ به تعداد نفرات اعلام گردیده و با توجه به مورد ها ذیل تعیین می‌شود؛
شرایط فردی:
دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه
برخورداری از قدرت جسمی لازم برای انجام مأموریت‌های محوله
پایبندی به انجام مأموریت‌های محوله در طول دوران خدمت
پایبندی به اجتناب از انجام اعمال خلاف شئون روحانیت
دارا بودن دست کم مدرک تحصیلی سطح یک حوزه
ضابطه های:
خدمت وظیفه این اشخاص در آموزش و پرورش به‌منظور انجام فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی هست.
اولویت محل خدمت آنها، مدرسه ها شبانه‌روزی و منطقه های محروم استان هست.
ساعت کار موظف این اشخاص متناسب با فعالیت واحد آموزشی در طول هفته می باشد.
حقوق ماهیانه آنها، طبق دستورالعمل‌های دفتر مراقبت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا، ستاد کل نیروهای مسلح(مشابه معلمان وظیفه) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پرداخت می‌شود.
مدت خدمت وظیفه در آموزش و پرورش ۲۴ ماه هست و برای کسانی که در در خلال سال تحصیلی منتزع شده و یا مرتکب غیبت غیر موجه (بیشتر از یک ماه) گردند، گواهی انجام وظیفه صادر نمی‌شود.
تعلیم نظامی طلاب وظیفه در سال جاری به مدت دو هفته هست که از سوی تیپ مستقل امام صادق(ع) انجام می‌شود.
انجام خدمت طبق این بخشنامه، صرفاَ محدود به مدت ذکر شده هست و با انقضای آن می‌بایست از ادامه خدمت اشخاص جلوگیری گردد. در ضمن انجام خدمت وظیفه هرگونه حق استخدامی برای اشخاص ایجاد نخواهد گردید.
در زمان تعطیلی مدرسه ها، این اشخاص در اختیار معاونت پرورشی و فرهنگی می باشند تا حسب لزوم در فعالیت‌های مربوط به‌کارگیری گردند.
هنگام برپایی دوره‌های کوتاه‌مدت از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برای طلاب وظیفه حضور آنها در دورهای فوق بعد از هماهنگی‌های لازم با وزارت متبوع بلامانع هست.
مراحل اجرا:
ضابطه های و انتخاب و جذب داوطلبان در تیم توسعه مدیریت استان تعیین می‌شود.
سهمیه تخصیصی استان توسط معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و مراجع انسانی توزیع گردد.
ثبت نام از تقاضا کنندگان حداکثر تا تاریخ ۲۲ مردادماه جاری هست.
عرضه اصل مدارک تحصیلی مورد تأیید شورای عالی حوزه‌های علمیه و معرفی‌نامه از حوزه علمیه محل تحصیل الزامی هست.
ارسال مدارک ثبت نام به معاونت پژوهشی و فرهنگی استان جهت انتخاب فرد(در سقف سهمیه استان).
ارسال مدارک به هسته گزینش استان سریعا بعد از انتهاء ثبت نام و اخد تأییدیه گزینش حداکثر تا ۲۰ شهریورماه سال جاری.
اعلام نام های پذیرفته‌شدگان پایانی به اداره‌کل امور اداری و تشکیلات حداکثر تا ۱۵ مهرماه می باشد.
سایر مورد ها:
هر گونه کسر خدمت(حضور پدر در جبهه، بسیح فعال و…) ) بعد از صادر کردن حکم اعزام از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه و ۱۸ ماه خدمت در وزارت آموزش و پرورش قابل پذیرش هست.

یادآور می‌شود، این بخشنامه به امضای علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و حمایت وزارت آموزش و پرورش برای تمام استان‌ها ارسال شده هست.
اکبر پوست‌چیان
انتهای پیام