دبیر کارگروه دانشگاهی نخستین جشنواره ملی مشارکت اجتماعی سلامت از برگزاری این جشنواره در استان قم تا ۱۵اسفندماه خبرداد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در حوزه‌های هنری، خبری، ایده‌ها و تجارت نوآوری، آموزش، پژوهش و فناوری سلامت آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهندس محمدمهدی سلطانی امروز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی مشارکتهای اجتماعی سلامت که در سالن امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، در رابطه با اهداف برگزاری جشنواره بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای اشاعه فرهنگ خیر در جامعه، بهره گیری صحیح از کمکها و مشارکت‌های مردمی، هدایت آنها به سوی اولویت های ملی حوزه سلامت و استفاده از ظرفیت‌های داوطلبان و مسئولیت اجتماعی نهادهای اقتصادی در بهبود جایگاه نظام سلامت کشور اقدام به برگزاری این جشنواره ملی کرده است.

 

وی اضافه کرد: توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در سطوح مختلف، تبیین اولویت‌ها و ضرورت‌ها در حوزه خیریه به خصوص زمان وقوع بحران‌هایی مانند پاندمی کرونا و با عنایت به مسئولیت های اجتماعی نسل چهارم و لزوم تربیت و پرورش جامعه علوم پزشکی مختصص و حکیم دیگر عوامل برگزاری این جشنواره ملی است.

 

مدیر حوزه سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد: مسئولیت پذیری اجتماعی فردی و سازمانی، سرمایه گذاری اجتماعی در این عرصه، مشارکت مردم در بحران‌ها، اجرای کارهای داوطلبانه، موانع موجود در جلب مشارکت‌های عمومی، مشارکت اجتماعی از منظر دین، معنویت و اخلاق و ترویج این فرهنگ از جمله محورهای اصلی این جشنواره است.

 

وی ادامه داد: این جشنواره در سه بخش عمومی که شامل شهروندان، کارکنان دولت و بخش خصوصی، انجمن های مدنی، تشکل های مردمی، فعالان فرهنگی، اصحاب رسانه، معلمان و اصناف می‌شود؛ در بخش دانشگاهی که شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه، دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه علمیه می‌شود و در بخش دانش آموزی نیز کلیه مقاطع تحصیلی است که همه‌گان بدون هیچ گونه محدودیتی می‌توانند شرکت کنند.

سلطانی گفت: شرکت کنندگان می‌توانند در بخش هنری، هنرهای تجسمی، طراحی، نقاشی، کاریکاتور، خطاطی، پوستر، عکس، مجموعه عکس، پی نما(کمیک استریپ)، محصولات تبلیغاتی و اینفوگرافی آثار خود را ارسال کنند.

 

وی افزود: بخش خبری از جمله خبر، گزارش، مقاله و مصاحبه و بخش ایده ها و تجارب نوآورانه و بخش آموزش پژوهش و فناوری از دیگر محورهای شرکت و ارسال آثار این جشنواره است.

 

لازم به ذکر است علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند از طریق کد QR درج شده در پوستر اطلاع رسانی و درگاه اینترنتی http://festivalsph.ir/fa/ ثبت‌نام کرده و آثار خود را تا ۱۵ اسفندماه ارسال نمایند.

 

گفتنی است مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی مشارکت اجتماعی سلامت، ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه