مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به مالیات فعالان فضای مجازی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه 1403 درخصوص آن تصمیماتی گرفته شده و فعالان فضای مجازی نیز مشمول مالیات می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه  با تدوین و تصویب دستورالعمل تکلیفی که نمایندگان مجلس درقانون بودجه سال‌ ۱۴۰۳ برای دولت تعیین کرده‌اند، فعالان فضای مجازی که بیش از ۵۰۰ هزاردنبال کننده دارند هم به لیست مؤدیان مالیاتی کشور افزوده شدند. براین اساس، این افراد ملزم شده‌اند به‌صورت خوداظهاری، اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند و سازمان امورمالیاتی نیز طبق این دستورالعمل برای بررسی تراکنش‌های بانکی و تحقیقات میدانی مجوز دریافت کرده است

حسین نیروبخش ظهر امروز در نشست خبری ویژه ایام الله دهه فجر گفت: ایام‌الله دهه فجر فرصت مناسبی است تا مدیران دستگاه‌ها به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازیم تا مردم از کارآمدی نظام مطلع شده و در برابر هجمه‌های منفی تبلیغات دشمنان در امان باشند.

نیروبخش تصریح کرد: امروز در حوزه مالیات اتفاقات مثبتی در کشور رقم خورده است و درآمدهای کسب شده صرف توسعه زیرساخت شهرها و روستاها می‌شود، اداره کل امور مالیاتی استان قم نیز در این ۲ سال در دولت مردمی در کنار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: به مناسبت جشن پیروزی انقلاب اسلامی و طبق دستور سازمان امور مالیاتی کشور مقرر شد افرادی که تا پایان بهمن‌ماه اقدام به پرداخت اصل مالیات می‌کنند، جرائم مالیاتی آن‌ها بخشیده شود، لذا در همین راستا اشخاص حقیقی که در یک دوره تا ۵۰۰ میلیون تومان جرائم قابل اظهار نظر داشته باشند، بخشیده خواهد شد.

وی افزود: این طرح نه تنها برای اشخاص حقیقی بلکه برای اشخاص حقوقی هم محسوب می‌شود لذا شرکت‌ها و مؤسسات تجاری و غیرتجاری نیز به ازای هر دوره تا ۲ میلیارد تومان جرائم قابل اظهار آن‌ها بخشیده خواهد شد.

نیروبخش در ادامه با بیان اینکه بخش عمده مالیات تکلیفی استان در سال جاری وصول شده است، تأکید کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مکلف بودیم ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان مالیات از مودیان اخذ کنیم، با بررسی آخرین آمارمان تا پایان دی‌ماه ۴ هزار میلیارد تومان وصول شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم اشاره کرد: از محل مالیات‌ها و عوارض ارزش‌افزوده در سال جاری ۸۷۵ میلیارد تومان به استان بازگردانده شده و صرف پروژه‌های مختلف در شهرستان‌ها و روستاهای قم شده است.

وی با اشاره به آمار مودیان اشخاص حقیقی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: در سال جاری ۷۶ هزار و ۴۸۹ اظهارنامه مالیاتی و فرم تبصره ۱۰۰ در استان دریافت شد که به ۵۸ هزار و ۱۳۷ نفر از آن‌ها بدون بررسی و بر اساس اصل اعتماد اظهارنامه آن‌ها تأیید شد، ۴۳ درصد از آن‌ها نیز مالیاتشان صفر بود که مورد تأیید ما قرار گرفت.

نیروبخش با اشاره به مالیات حساب‌های غیرتجاری عنوان کرد: با توجه به تصمیمات گرفته شده در نهادهای بالادستی، حساب‌های غیرتجاری که در ماه بیش از ۱۰۰ مورد گردش مالی داشته باشند برای بررسی به اداره کل امور مالیاتی معرفی خواهند شد و سپس درخصوص آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم در پایان با اشاره به مالیات فعالان فضای مجازی خاطرنشان کرد: کسب‌وکارهای اینترنتی همچون سایر کسب‌وکارها در فضای حقیقی مورد بررسی قرار گرفته و مشمول مالیات می‌شوند اما درخصوص بلاگر‌ها در فضای مجازی فعلا موردی در استان قم نداشتیم اما دولت در قانون بودجه ۱۴۰۳ درخصوص آن تصمیماتی گرفته شده و فعالان فضای مجازی نیز مشمول مالیات می‌شوند.