به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید علی موسوی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان دوشنبه، چهارم تیرماه در نشست مشترک اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه خواهران لرستان که در محل اداره‌کل اوقاف استان برگزار گردید، با اشاره به این‌که کوشش می‌شود تا از ظرفیت‌های این […]

فعالیت 500 مبلّغ فارغ‌التحصیل حوزه علمیه خواهران در لرستان

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید علی موسوی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان دوشنبه، چهارم تیرماه در نشست مشترک اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه خواهران لرستان که در محل اداره‌کل اوقاف استان برگزار گردید، با اشاره به این‌که کوشش می‌شود تا از ظرفیت‌های این دو نهاد در امر تبلیغ آموزه‌های دین مبین اسلام و سیره اهل‌بیت(ع) استفاده گردد، اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه این دو نهاد با هدف گسترش ارتباطات و سازگاری زیادتر در راستای نشر فرهنگ قرآنی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به وجود قریب به ۵۰۰ مبلّغ فارغ‌التحصیل حوزه علمیه خواهران در لرستان، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و عرضه سرفصل‌های تبلیغی توسط اداره‌کل اوقاف و حوزه خواهران می‌توان از وجود مبلّغان در راستای تعمیق باورهای دینی، تحکیم بنیان خانواده و بهره گرفت.
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به این‌که خواهران مبلّغ نقش بسزایی در تحکیم باورهای دینی در جامعه به‌ویژه بین زنان دارند، بیان کرد: تبلیغ خواهران مبلّغه در بقاع متبرکه می‌تواند در راستای تعمیق باورهای اعتقادی، معرفتی و نشر علوم قرآنی تاثیرگذار باشد .
حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر حجم مبلّغان دینی برای تبلیغ در محافل عمومی، اظهارکرد: حوزه علمیه خواهران استان لرستان آمادگی دارد در اعزام مبلّغان کارآمد به محافل عمومی، نهادها و دستگاه‌های اجرایی و …
وی اظهار کرد: امید می‌رود با حضور خواهران مبلغ در بقاع متبرکه و امامزادگان استان لرستان در راستای تعلیم و اشاعه فرهنگ قرآنی در بین زوار گام‌های ارزشمندی برای تبلیغ علوم دینی برداشته گردد.

ترویج سبک زندگی اسلامی

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در این نشست با اشاره به این‌که سازمان اوقاف در برپایی برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در بقاع متبرکه به طور مستمر از حجم مبلغان خواهر و برادر بهره گرفته هست، اظهار کرد: وجود مبلغان در امامزادگان و بقاع متبرکه باعث تبلیغ، ترویج و تصریح سبک زندگی اسلامی در بین زوار شده هست .
وی با بیان این‌که برنامه‌های مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه با مشارکت حوزه‌های علمیه در سال‌های موخر شتاب بیشتری گرفته هست، بیان داشت: حوزه و اوقاف برای اشاعه فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه در کوشش هستند و تحقق این با اهمیت در گرو خدمات مبلغان به زوار در بقاع متبرکه و امامزادگان هست .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان این‌که وجود خواهران مبلغ در راستای غنی‌بخشی به برنامه‌های محوری ترویج سبک زندگی اسلامی ضروری هست، اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه از توان تبلیغی و ضریب نفوذ کلام خواهران مبلغه برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در بین زنان استفاده خواهد کرد.
حجت‌الاسلام خاکباز با اشاره به حضور مستمر مبلغان در طول سال در بیشتر بقاع متبرکه استان لرستان، اضافه کرد: مبلغان با حضور دایم در بقاع و امامزادگان، به طور مستمر پاسخگوی سؤالات و احکام شرعی وشبهات زوار هستند.
وی اظهار کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه مشارکت مستمر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه خواهران استان لرستان شاهد تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم. 

اجرای طرح «مبلّغ بومی» در بقاع متبرکه لرستان

 حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در این نشست با اشاره به این‌که در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های هر ساله به طور مستمر از حجم مبلغان بومی و غیربومی استفاده می‌شود، اظهار کرد: مبلغان با استقرار در بقاع متبرکه در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و اشاعه فرهنگ وقف متناسب با احتیاج جامعه کوشش می‌کنند.
وی با بیان این‌که هم‌زمان با شروع وقت ها فراغت نوجوانان و جوانان، مبلغان در بقاع متبرکه برای اجرای برنامه‌های دینی، فرهنگی و ورزشی کوشش می‌کنند، دنبال کرد: مبلغان در برنامه طرح نشاط معنوی (اوقات فراغت) با رویکرد اعتقادی و معرفتی حاضر هستند .
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه از اجرای طرح «مبلغ بومی» در بعضی از بقاع متبرکه و امامزادگان استان اطلاع داد و اظهارکرد: در این طرح علاوه‌بر حضور مبلغان آقا، زنان مبلغه نیز برای پاسخگویی به سؤالات شرعی زنان، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، گسترش فرهنگ وقف، تعلیم و ترویج فرهنگ قرآنی و …
حجت‌الاسلام عباس‌زاده یادآور گردید: امید هست انعقاد تفاهم‌نامه مشارکت بین حوزه علمیه خواهران و اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان باعث جذب زیادتر نوجوانان و جوانان به برنامه‌های قرآنی گردد.

برپایی دوره‌های تحکیم بنیان خانواده

سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان هم در این نشست با اشاره به این‌که بقاع متبرکه حجم عظیمی برای تبلیغ علوم دینی هستند، اظهار کرد: با استقرار دایم مبلغان در بقاع متبرکه و امامزادگان می‌توان در راستای نشر معارف دینی و فرهنگ فاطمی کارهای ارزشمندی در بین زوار انجام داد .
وی با بیان این‌که برپایی دوره‌ها و مسابقات قرآنی از فعالیت‌های محوری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هست، دنبال کرد: در این راستا اوقاف می‌تواند از وجود خواهران مبلغه برای تعلیم قرآن و علاوه بر این داوری مسابقات قرآنی بهره گیرد .
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان این‌که برپایی دوره‌های سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه لرستان از برنامه‌های مشترک این دو نهاد برای جامعه زنان هست، اضافه کرد: دوره‌های سبک زندگی اسلامی با محوریت ترویج سبک زندگی فاطمی و عرضه آموزه‌های تحکیم بنیان خانواده به‌ویژه تربیت فرزند برای زنان در حال برپایی هست .
عزیزی اظهار کرد: عرضه سرفصل‌های آموزشی متناسب با احتیاج جامعه برای تبلیغ در بقاع متبرکه و امامزادگان در طول سال برای مبلغان اعزامی صورت خواهد گرفت.

مرجع: ارتباطات عمومی حوزه علمیه خواهران لرستان