اتفاقات ۹ فروردین ۶۴ خلاصه: امام خمینی: باید خودمان هرچیزی را که لازم داریم بسازیم.     آیت الله مشکینی: صلح تحمیلی بدتر از جنگ تحمیلی است.   دیدار وزیر سپاه با امام خمینی (۱)   هاشمی: در جبهه های دوئل اصلا و ابدا با آتش بس موافقت نخواهیم کرد (۱)نماز عبادی سیاسی جمعه تهران […]

اتفاقات ۹ فروردین ۶۴

خلاصه:

امام خمینی: باید خودمان هرچیزی را که لازم داریم بسازیم.

 

 

آیت الله مشکینی: صلح تحمیلی بدتر از جنگ تحمیلی است.

 

دیدار وزیر سپاه با امام خمینی

(۱)

 

هاشمی: در جبهه های دوئل اصلا و ابدا با آتش بس موافقت نخواهیم کرد

(۱)نماز عبادی سیاسی جمعه تهران در آستانه یوم الله ۱۲ فروردین و روز استقرار جمهوری اسلامی با حضور کم مثل مردم حزب الله در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت شهر تهران اقامه گردید.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: زدن کشتی ها، هواپیماها و هجوم به شهرها توسط رژیم عراق را ما بدون جواب نخواهیم گذاشت و این شرارت ها را با موشک زدن به بغداد، بمباران بصره و با واکنش های مناسب جواب می دهیم. ما قدرت کامل در مبارزه به مثل داریم اما با ناامنی در خلیج فارس، زدن شهرها و ایجاد بحران مخالف هستیم.(۲)

 

تاکید آیت الله مشکینی بر ادامه جنگ

(۲)نماز دشمن شکن جمعه این هفته شهر قم به امامت آیت الله مشکینی امام جمعه شهر قم در محل دبیرستان امام صادق (ع) این شهر اقامه گردید.

آیت الله مشکینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قم با اشاره به تغییرات جنگ اظهار کرد: جنگ شدید شده است قصد دارند صلح را به ما تحمیل کنند اما من خالصانه می گویم به خدا قسم صلح تحمیلی بدتر از جنگ تحمیلی است.

امام جمعه شهر قم اضافه کرد: در قرآن خدا به ما فرمان داده است هرگز سستی کنید در دنبال کردن دشمنانتان بجنگید بکشید و کشته شوید.(۳)

مراجع:

۱٫ اطلاعات، ۱۰ فروردین ۶۴، ص ۲
۲٫ کیهان، ۱۰ فروردین ۶۴،  ص ۳
۳٫ جمهوری اسلامی، ۱۰ فروردین ۶۴، ص ۴

انتهای متن/