به ‌گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، ، بر کسی پوشیده نیست که امروزه فرهنگ دینی بویژه عفاف و حجاب تا حدی جای خود  را به مدگرایی و استفاده از الگوهای پوشش غربی که متناقض با فرهنگ اسلامی بوده داده هست؛ البته نا گفته نماند که عده بسیاری از جامعه مدگرایی و پوشش نا صحیح را […]

به ‌گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، ، بر کسی پوشیده نیست که امروزه فرهنگ دینی بویژه عفاف و حجاب تا حدی جای خود  را به مدگرایی و استفاده از الگوهای پوشش غربی که متناقض با فرهنگ اسلامی بوده داده هست؛ البته نا گفته نماند که عده بسیاری از جامعه مدگرایی و پوشش نا صحیح را مذموم می‌دانند.

این را هم نیز می‌دانیم همانگونه که فرهنگ غربی با تبلیغات زیاد وارد کشو شده هست، مقابله با آن نیز احتیاج به تبلیغات داشته و می‌تواند در اصلاح فرهنگ جامعه تأثیر بگذارد.

در همین راستا با مشارکت مسئولین استان قزوین، نخستین نمایشگاه‌ عفاف و حجاب با عنوان « در ماندگار » مصادف با هفته عفاف و حجاب در کنار دومین نمایشگاه خانه ایرانی، کالای ایرانی برگزار شده و به مدت پنج روز پذیرای بازدیدکنندگان و عرضه خدمات به آنان هست که تمامی اقشار مردم از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب می‌توانند از غرفه‌ها و برنامه‌های این نمایشگاه بازدید کنند.

این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ حجاب میان جوانان و مردم استان در غرفه‌هایی به فروش کالاهای ایرانی_اسلامی، برپایی مسابقات و برنامه‌های متفرقه، عرضه مشاوره‌های خانواده توسط اساتید مجرب و یک غرفه تبلیغات اسلامی فعالیت دارد.

در غرفه تبلیغات اسلامی برنامه های متنوعی مثل گفتمان دینی با مبحث عفاف و حجاب، مسابقه نقاشی مخصوص دخترهای، عرضه کتاب برای جوانان و نوجوانان، شب شعر عفاف و حجاب با حضور شعرای آئینی زن، مشاوره با مبحث نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده اجرا می‌شود.

در حاشیه این نمایشگاه، مسئول غرفه دخترهای انقلاب با اشاره به فعالیت این غرفه در چهارمین روز از بازنمایی نمایشگاه عفاف و حجاب گفت: استقبال مردم خیلی خوب بوده بطوری که همه روزه شاهد حضور تعداد بسیاری از هم استانی‌ها در محل نمایشگاه‌های بین المللی قزوین هستیم و حضور ۲۰ هزار نفر را در نمایشگاه پیش‌بینی می‌کنیم. 

 وی اضافه کرد: نمایشگاه عفاف‌و‌حجاب تحت پوشش نمایشگاه خانه ایرانی، کالای ایرانی بوده و با ۲۳ غرفه تحت پشتیبانی دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین به عرضه‌ کالاهای منتخب مردم می‌پردازد.

فخری میزبانی فروش فرآورده ها مربوط با ترویج حجاب مثل ساق‌دست، روسری و کیف ست، مانتو‌های اصیل ایرانی_اسلامی، انواع چادر و دیگر فرآورده ها را از فعالیت‌های غرفه داران عفاف وحجاب عنوان نمود.

مسئول غرفه دخترهای انقلاب بیان کرد: روز جمعه در سالن آمفی تئاتر نمایشگاه، نمایش زنده‌ای تحت عنوان نمایش با مبحث عفاف و حجاب توسط بازیگران دختر جوان و نوجوان اجرا می‌شود که از تمامی زنان استان قزوین دعوت به‌ عمل می‌آید تا با حضور سبز خود باعث دلگرمی هنرمندان جوان گردند.

یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه نیز گفت: پوشاک عرضه شده در این غرفه‌ها از نظر تنوع، رنگ بندی، کیفیت مطلوب مشتریان هست که با قیمت‌های مناسب همراه تخفیف به فروش می‌رسند.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته پوشاک دربردارنده مانتو متناسب با شخصیت یک خانم در نمایش عرضه نمی‌شد اما سال کنونی در نخستین نمایشگاه عفاف و حجاب با افزایش تعداد غرفه‌ها، این پوشاک نیز عرضه و به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود که در عین داشتن پوشش کامل اسلامی، متناسب با مد روز نیز می باشند.

در ادامه یکی دیگر از غرفه داران نمایشگاه عفاف و حجاب با اشاره به فعالیت‌های گروهشان در نمایشگاه گفت: بنده از سال ۷۵ آغاز بکار کرده و خود به عنوان برگزار کننده نمایشگاه‌های این چنینی فعالیت داشته‌ام و در همه نمایشگا‌ه‌های عرضه پوشاک اسلامی شرکت و سال کنونی سومین سالی هست که در مشارکت با بنیاد عفاف و حجاب در این غرفه از نمایشگاه حضور داریم‌.

عرضه فرآورده ها فرهنگی و اسلامی و پوشاک‌اسلامی سالانه در کنار نمایشگاه‌های دیگر با تعداد غرفه کم برپا می‌شد و چندین تولید کننده حق شرکت نمودند اما سال کنونی با عنوانی به صورت مجزا و در قالب تعداد غرفه‌های زیادتر به عرضه خدمات پرداخته هست.

برپایی این نمایشگاه‌ها و تبلیغات وسیع برای بازدیدی عموم مردم‌ می‌تواند گامی با اهمیت در زمینه اعتلای فرهنگ دینی بویژه عفاف و حجاب باشد.

گزارش از: فاطمه موسی‌خانی