مسئولان انتشارات آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران با ارسال نامه‌های جداگانه به مدیرعامل مجموعه «طاقچه»، پایان همکاری خود با این مجموعه را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام علی قاسمی مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری آستان مقدس بانوی کرامت اقدام کارکنان طاقچه را ناشایست و خلاف شرع، عقل، فرهنگ، انسانیت و قوانین میهن اسلامی کارکنان خواند و طی نامه‌ای این حرکت را محکوم و لغو قرارداد و پایان همکاری انتشارات زائر آستان مقدس با آن شرکت و نرم افزار را بر اساس مقررات و توافقات یادشده در قرارداد فی‌مابین اعلام کرد.

متن نامه ارسال شده به شرکت خدمات هوشمند ایدهٔ طلایی هاتف معاصر(طاقچه) به شرح ذیل است؛

جناب آقای امیرحسین لطیفی

مدیر عامل محترم شرکت خدمات هوشمند ایدهٔ طلایی هاتف معاصر(طاقچه)

سلام علیکم

با احترام و اظهار تأسف شدید پیرو تصویر منتشرشده از کارکنان آن شرکت بدون رعایت حدود شرعی و الهی نکاتی را خدمت شما متذکر می‌شویم:

۱. رعایت حجاب و عفاف یکی از مهم‌ترین ارزش‌های انسانی، الهی و شرعی است. معبود مهربان ما در قرآن کریم آیات ۳۰ و۳۱ سوره نور می‌فرماید:

«به مؤمنان بگو چشمهای خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ خداوند از آنچه انجام می‌دهید آگاه است!  و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس‌آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود) ». دستور خدای سبحان بر حفظ نگاه از نامحرم در کنار پرهیز از روابط نامشروع، نشانگر تأثیر نگاه های حرام بر زمینه سازی برای گناه و معاصی و شهوات است.

از سوی دیگر فرمایشات اهل بیت علیهم السلام به عنوان مفسر و مبیّن وحی الهی گویای وجوب رعایت این حکم الهی است و حضرت امام خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز بارها اهمیت رعایت عفاف و حجاب را به عنوان حکم الهی و تأثیرگذار در تضمین سعادت و هدایت فردی و اجتماعی جامعه مؤمنان یادآوری فرموده‌اند. نمونه‌ های از فرمایشات معظم له جهت استحضار جناب عالی و یکایک همکارانتان بیان می‌شود:

«هم برای آنجا(آخرت)، هم برای حفظ عزت کشور و پیشرفت کشور، وضع حجاب را، وضع عفاف را، وضع تقیدات و پایبندی را خانم‌ها باید مراقبت کنند؛ این وظیفه است. خودنمائی و جلوه‌فروشی، یک لحظه است و آثار سوء آن برای کشور، برای جامعه، برای اخلاق، حتّی برای سیاست، آثار مخرب و ماندگار است؛ در حالی که ملاحظه‌ی عفاف، ملاحظه‌ی حدود شرعی در رفتار و حرکات بانوان، اگر چنانچه سختی‌ای داشته باشد، سختىِ کوتاهی است، اما آثارش، آثار عمیق و ماندگاری است. خود خانمها خیلی باید مراقبت کنند مسئله‌ی حجاب را، مسئله‌ی عفاف را؛ وظیفه‌ی آنهاست، افتخار آنهاست، شخصیت آنهاست.». «حجاب مایه‌ی تشخص و آزادی زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ی مادیگرایان، مایه‌ی اسارت زن نیست. زن با برداشتن حجاب‌های خود، با عریان کردن آن چیزی که خدای متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک می‌کند، خودش را سبک می‌کند، خودش را کم‌ارزش می‌کند. حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذاری زن است، سنگین شدن کفه‌ی آبرو و احترام اوست؛ این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله‌ی حجاب تشکر کرد؛ این جزو نعمتهای الهی است.».

«طبق نقشه‌ی دشمنان اسلام و ایران، به کمک روشنفکران آن روزِ متصل به دربار پهلوی، تصمیم گرفتند که زن ایرانی را از دائره‌ی عفاف و حجاب خود بیرون کنند و این نیروی عظیم ایمانی را که به برکت عفاف، زن همواره در جوامع مسلمان وجود داشته است، نابود کنند و بر باد بدهند.».

«یکی از جنایات بزرگ رژیم طاغوت، همین مسئله‌ی هفده دی هست. کشف حجاب، از بین بردن آن حائل و فاصله‌ای که در اسلام میان دو جنس قرار داده شده است – که این برای سلامت زن و سلامت مرد است؛ برای سلامت جامعه است – تا همان بلائی که بر سر زن در جوامع غربی آمد، بر سر زن مسلمان ایرانی بیاورند. این اقدام را با چماق، رضاخان در داخل کشور انجام داد.».

«زن غربی با ورود در منجلاب فساد، دستاوردش نابودی خانواده بود. این‌جور نبود که زن با برداشتن حجاب در میدان علم یا در میدان سیاست یا در میدان فعالیت‌های اجتماعی پیشرفت کند؛ همه‌ی اینها با حفظ حجاب و عفت ممکن بود و ما در نظام اسلامی این را تجربه کردیم. برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن عفت بود؛ برای برداشتن حیا در جامعه‌ی اسلامی بود؛ برای سرگرم کردن مردم به عامل بسیار قوی و نیرومند جنسی بود؛ برای اینکه از همه‌ی کارهای دیگر بمانند؛ و یک مدتی هم موفق شدند، اما ایمان عمیق ملت ایران نگذاشت. زن‌های مسلمان ما با وجود سخت‌گیری‌ها در طول زمان، در مقابل این فشار سرکوبگر مقاومت کردند.».

۲. آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها این رفتار ناپسند را محکوم نموده و از جناب عالی و یکایک دست‌اندرکاران می خواهد بر اساس آموزه‌های الهی رفتار نموده و اقدام اصلاحی مؤثر و صادقانه برای جلوگیری از تکرار چنین رفتارهای زننده و ناصحیح را انجام داده، از گناه و این فسق علنی توبه و استغفار نموده و از محضر ملت معزز ایران اسلامی عذرخواهی نمایید.

۳. انتشارات زائر آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به دلیل چنین حرکت ناشایست و خلاف شرع، عقل، فرهنگ، انسانیت و قوانین میهن اسلامی، لغو قرارداد و پایان همکاری خود با آن شرکت و نرم افزار طاقچه را بر اساس مقررات و توافقات یادشده در قرارداد فیمابین اعلام می دارد.

امید است با اقدامات اصلاحی آن شرکت و جبران آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی این حرکت غلط، در محضر خدای متعال و ملت شریف ایران مورد عفو قرار گیرید.

*قطع همکاری انتشارات جمکران با طاقچه

متن نامه مدیرعامل مؤسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران خطاب به مدیر مجموعه طاقچه نیز به شرح زیر است:

انتظار این بود که بلافاصله پس از انتشار تصاویری از هنجارشکنی برخی همکاران آن مجموعه و یا حداقل پس از واکنش #افکار_عمومی و ناشران دلسوز که سهم قابل توجهی از فعالیت فرهنگی اقتصادی طاقچه از قِبل همت بالا و تولیدات پرمخاطب آنها بوده است، نسبت به اقدام اصلاحی قانع‌کننده و برائت از اقدام ساختارشکنانه مبادرت ورزید، اما متأسفانه شاهد چنین اتفاقی نبودیم (البته که هرچقدر زمان بگذرد هرگونه عذرخواهی و اقدام اصلاحی کم‌اثرتر خواهد شد.)

پیش‌فرض این بوده که مجموعه طاقچه نیز به باورهای دینی و قانون رسمی کشور پایبند بوده و با همین مبنا، همکاری خود را آغاز نمودیم و اکنون که این فرض مخدوش شده است انتشارات کتاب جمکران، تا زمان اقدام اصلاحی شایسته و اطمینان از پایبندی آن مجموعه به اصول یاد شده، پایان همکاری خود با مجموعه طاقچه را اعلام می‌دارد.

آمرین به معروف و ناهیان از منکر هیچ نفع متعارف دنیوی از انجام این تکلیف ندارند و جز رضای خدای را نمی‌طلبند؛ و این درسی است که از #مکتب_سیدالشهداء(ع) آموخته‌اند.

والسلام علی من التبع الهدی