وزیر کشور گفت: قم کانون مقاومت و مظهر قدرت فرهنگی نظام اسلامی است، قدرتی که دنیای مستکبر را به ستوه آورده و برای دنیای معنویت‌طلب امیدآفرین است و از طرفی هم موجب خشم دشمنان شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، احمد وحیدی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم که در سالن کرامت برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات سیدمحمدتقی شاهچراغی در دوران مدیریت استانداری قم اظهار کرد: در دوران این شخصیت کم‌ترین مشکل و حاشیه را در استان قم شاهد بودیم و ارتباط وی با نمایندگان، دستگاه‌ها، مراجع و مؤثران بسیار عالی و ارزشمند بود.

وی اضافه کرد: ما هر جایی که نیاز به یک فرد توانمند برای یک جایگاه ملی داشتیم به آقای شاهچراغی می‌رسیدیم، با این وجود وقتی به حساسیت قم نگاه می‌کردیم از تغییر وضعیت کوتاه می‌آمدیم اما با توجه به مسئولیت سنگین معاونت سیاسی وزارت کشور و اینکه بسیاری از مسئولیت‌ها متوجه این جایگاه است، ناچار شدیم که این شخصیت را به معاونت سیاسی منتقل کنیم که حوزه کاری این معاونت ناظر بر همه استان‌ها از جمله قم است.

وزیر کشور گفت: با توجه به مسئولیت‌های سنگینی که بر عهده وزارت کشور است امیدواریم با حضور آقای شاهچراغی و عمل مجاهدانه این شخصیت بتوانیم مسئولیت‌ها را به شیوه مطلوب دنبال کنیم و البته که انتخاب جایگزین او در قم هم یک مشکل بود که کدام فرد می‌تواند ارزش‌های آشکار و نهفته این استان را درک و در عمل از آن‌ها استفاده کند که در نهایت به سیدمحمد آقامیری رسیدیم که از یک خانواده روحانی با ظرفیت‌های علمی و عملی خوب است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و شخصیتی استاندار جدید قم، عنوان کرد: این شخصیت شناخته شده در مدیریت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و کشاورزی تجربه مطلوبی دارد و امیدواریم که با استفاده از ظرفیت مراجع تقلید، علما، حوزه‌های علمیه، نمایندگان پرتلاش و انقلابی قم و همه مسئولان استان بتواند خدمات مطلوبی را در قم رقم بزند.

وحیدی تصریح کرد: قم باید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و مظهر جامعه اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد تا مقدمه‌سازی برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی را رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه قم گذرگاهی برای ساختن تمدن نوین اسلامی است، عنوان کرد: قم مرکز تربیت اسلامی و دفاع از انقلاب اسلامی و مکتب اهل‌بیت(ع) است به همین علت استاندار قم باید به فرهنگ و ارزش‌های ذاتی این استان توجه کند و در پناه این فرهنگ بزرگ ما به یک ابر قدرت تبدیل می‌شویم.

وزیر کشور تصریح کرد: قم کانون مقاومت و مظهر قدرت فرهنگی نظام اسلامی است، قدرتی که دنیای مستکبر را به ستوه آورده و برای دنیای معنویت‌طلب امیدآفرین است و از طرفی هم موجب خشم دشمنان شده است.

انتهای پیام/