اتفاقات ۱ اسفند ۶۳ خلاصه: رئیس جمهور: با سیاست منزوی کردن ایران مبارزه می کنیم.   دادستان تهران به بوتیکداران اخطار داد.   کمیته انقلاب اسلامی از مردم برای کشف کلیه اماکن فساد دعوت به مشارکت کرد.   کردها ۴۵۰ سرباز ارتش صدام را کشته و ۲۰۰ نفر را به اسارت در آوردند.   آیت […]

اتفاقات ۱ اسفند ۶۳

خلاصه:

رئیس جمهور: با سیاست منزوی کردن ایران مبارزه می کنیم.

 

دادستان تهران به بوتیکداران اخطار داد.

 

کمیته انقلاب اسلامی از مردم برای کشف کلیه اماکن فساد دعوت به مشارکت کرد.

 

کردها ۴۵۰ سرباز ارتش صدام را کشته و ۲۰۰ نفر را به اسارت در آوردند.

 

آیت الله خامنه ای: تا وقتی که انقلاب در خط اصیل خود بر جای بماند دسیسه ها ادامه دارد

سفرا و کارداران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عربی و آفریقایی روز گذشته  با آیت الله خامنه ای دیدار کردند. در این دیدار که با حضور دکتر ولایتی و جمعی از مقام های وزارت امور خارجه برگزار گردید ریاست جمهور اظهار کرد: از نظر ما ارتباط با کشورهای منطقه یک حرکت بلند مدت غیر مقطعی و پرهیز ناپذیر هست زیرا کشورهای منطقه مثل ما تحت ظلم استکبار جهانی واقع شده اند و ما با آنان احساس نزدیکی می کنیم و وظیفه ماست که به آنان کمک کنیم. ارتباط با کشورهای آفریقایی و عربی بخشی از دین و سیاست ماست و ما برای ایجاد و توسعه و تحکیم ارتباط با این کشورها آماده بوده و هستیم.

ریاست جمهور در ادامه با اشاره به خطر نفوذ عاملان استکبار جهانی به اسم اسلام در منطقه اضافه کرد: امروز خطر سلطه ارتجاع به اسم اسلام در کشورهایی که شما هستید کم و بیش محسوس هست. دشمنان اسلام اهتمام دارند با صرف مخارج هنگفت چیزی را که به اسم اسلام و تنها برای مبارزه با اسلام اصیل و انقلابی بوجود آمده در همه کشورهای اسلامی منتشر سازند و یا دست کم فضای لازم را برای رشد تفکر خالص و ناب اسلامی آلوده سازند. من جمله دسیسه های دشمنان نیز سیاست عراقی- ارتجاعی– آمریکایی برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هست که باید با آن مبارزه گردد.

آیت الله خامنه ای اضافه کرد: تا وقتی که انقلاب اسلامی در خط اصیل خود بر جای بماند حمله های و دسیسه های استکبار جهانی بر علیه آن ادامه خواهد یافت و باید برای مبارزه با آن آماده شویم.(۱)

 

اخطار دادستان به بوتیک داران

(۱)حجت الاسلام میر عمادی دادستان عمومی تهران با انتشار اطلاعیه ای دیگربار به افرادی که از راه های غیر مشروع و غیر مجاز اقدام به معامله کالاهای قاچاق می نمایند و با اعمال و مشی خود عفت جامعه اسلامی را جریحه دار می سازند اخطار داد. در این بیانیه تاکید شده هست: مجال طلبان بدانند که مبارزه با فساد مقطعی نبوده و نخواهد بود لکن تا ریشه کنی عاملان فساد و منکرات مجدانه ادامه خواهد یافت.

در قسمتی از این بیانیه آمده هست: با اخطار دو مرتبه به کلیه افرادی که به نحوی از انحاء از راه های غیر مشروع و غیر مجاز اقدام به معامله کالاهای قاچاق می نمایند اخطار می دهد خود را با شرایط انقلاب اسلامی تطبیق دهند و با احترام گذاشتن به عقیده اکثریت ملت مسلمان ایران دادستانی عمومی تهران را یاری نمایند. (۲)

 

قدردانی کمیته انقلاب اسلامی از امت حزب الله

(۲)روابط عمومی کمیته انقلاب اسلامی با قدردانی از پشتیبانی بی دریغ امت حزب الله و تمامی شخصیت ها و ارگان ها و نهادها که نسبت به تعطیل کردن ۱۵۰ باب مغازه اشاعه دهنده فحشا در جامعه اعلام پشتیبانی کرده بودند اعلام نمود: این کمیته محکم در مقابل هر گونه فساد و اعمال خلاف شرع بر طبق قانون و حکم دادستانی برخورد خواهد نمود.

این کمیته از امت حزب الله درخواست کرد چنانچه از اماکن اشاعه دهنده فساد اطلاعی دارند مراتب را بلافاصله با ستاد خبری کمیته انقلاب اسلامی در میان بگذارند.(۳)

 

هلاکت ۴۵۰ بعثی

(۳)سخنگوی اتحادیه وطن پرستان کردستان عراق روز گذشته اعلام نمود طی یک سلسله زدوخوردهای سنگین با ارتش در منطقه نفت خیز کردستان عراق موفق گردیدند ۴۵۰ تن از نیروهای ارتش را کشته و ۲۰۰ تن دیگر را به اسارت درآوردند.

این سخنگو اظهار کرد نیروهای اتحادیه وطن پرستان کردستان جمعه گذشته به یک پادگان ارتش عراق در شادن واقع در جاده میان سلیمانیه حمله کردند و بعد از یک روز درگیری موفق گردیدند این پادگان را به تصرف دربیاورند. یاداوری می گردد ذخایر کلیدی نفت عراق در منطقه کردستان این کشور واقع شده هست. سخنگوی کردها اظهار کرد: جنگ با ارتش حکومت عراق را مجبور خواهد ساخت نیروهایش را از جبهه های جنگ با ایران به کردستان بیاورد.(۴)

مراجع:

۱٫ اطلاعات، ۱  اسفند ۶۳، ص ۳
۲٫ اطلاعات، ۱ اسفند ۶۳، ص ۳
۳٫ جمهوری اسلامی، ۱ اسفند ۶۳، ص ۱۲
۴٫ کیهان، ۱ اسفند ۶۳، ص ۲۰

انتهای متن/