به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی صبح پنجشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل مراجع طبیعی لرستان با اشاره به اینکه از بارزترین حقوق انساتی محافظت مراجع طبیعی و اجتناب از خراب کردن آن هست، گفت: محافظت مراجع طبیعی تکلیف شرعی هست چراکه سلامت، نشاط و […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی صبح پنجشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل مراجع طبیعی لرستان با اشاره به اینکه از بارزترین حقوق انساتی محافظت مراجع طبیعی و اجتناب از خراب کردن آن هست، گفت: محافظت مراجع طبیعی تکلیف شرعی هست چراکه سلامت، نشاط و خرمی جامعه در محافظت مراجع طبیعی هست.

حیات ما به مراجع طبیعی بستگی دارد

وی بابیان اینکه امام صادق(ع) می فرماید خداوند دوست دارد نعمتی که به آدم داده، آدم آن را محافظت کند، تصریح نمود: در حدیث دیگری آمده هست که زندگی بدون مراجع طبیعی و محیط زیست پاک گوارا و شیرین نمی توان.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اهتمام بر اینکه در قیامت درباره همه موهبت ها از آدم سوال می گردد، اضافه کرد: مراجع طبیعی نعمتی الهی و مربوط به همه مردم هست و همه موظف هستند در محافظت آن بکوشند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه تعدی و تعرض به مراجع طبیعی، تعرض به حق،ق دیگران هست، گفت: خراب کردن مراجع طبیعی باعث قهر و غضب خداوند هست.

وی دنبال کرد: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی می فرماید سه گروه براثر سه کار ناروا از رحمت خدابه دور و مورد لعنت خدا هستند؛ نخست افرادی که مکان عمومی را آلوده می کنند، دوم کسی که به رعایت استفاده آب توجهی نکند و با نرسیدن آب مراجع طبیعی خشک گردد و سوم کسی که سد معبر کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اهتمام بر اینکه داشتن هوای پاکیزه، آب گوارا و زمین حاصلخیز مستلزم حیات بشری هست، اضافه کرد: مماشات در صیانت از مراجع طبیعی گناه نابخشودنی هست، مخصوصاً امروز که حیات ما به مراجع طبیعی بستگی دارد.

با سودجویان از مراجع طبیعی باید برخورد جدی گردد

آیت الله میرعمادی بابیان اینکه ریز گردها، خشک سالی و کم بودن باران می رود بحران آب را در کشور رقم بزند، باید جلوی آلوده کردن آب گرفته گردد، جلوی استفاده بی رویه آب و حفر چاه غیرمجاز گرفته گردد، تصریح نمود: مراجع طبیعی مربوط به عموم مردم هست و محافظت و صیانت از آن باید به فرهنگ عمومی تبدیل گردد.

وی با اهتمام بر اینکه درختکاری در ردیف مقدس ترین اعمال هست، اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام می فرماید اگر قیامت برپا گردد درحالی که در دست شما یک نهالی باشد، در آن مجال کوتاه آن نهال را بکارید.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه طبق روایات ثواب درختکاری مثمر به اندازه کسانی هست که از آن استفاده می کنند، گفت: در روایتی درختکاری در کنار آموزش دانش و ساختن مسجد و قرائت قرآن قرارگرفته هست.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه طبق احادیث آبیاری درخت به منزله سیراب کردن آدم مؤمن تشنه هست، گفت: قطع درخت به منزله قطع حیات موجود هست، پیامبر گرامی اسلام می فرماید نزد من شکستن شاخه درخت مثل شکستن بال فرشتگان هست.

وی با اهتمام بر کوشش همگان برای جلوگیری از خراب کردن جنگل ها و مراجع طبیعی یادآور گردید: فرهنگ طبیعت گردی با مراقبت از مراجع طبیعی باید رایج شدن داده گردد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد بابیان اینکه توسعه مراجع طبیعی با توسعه کشت گیاهان دارویی باید پیگیری گردد، تصریح نمود: با سودجویان از مراجع طبیعی باید برخورد جدی گردد.

آیت الله میرعمادی یادآور گردید: قانون باید با خراب کردن مراجع طبیعی توسط سودجویان با اشد مجازات برخورد نماید.