به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا، آیت‌الله مکارم شیرازی امروز، هفتم آذرماه، در اوائل درس خارج خود درمسجد اعظم شهر قم با اشاره به وسواس بعضی اشخاص که منتج به استفاده فراوان آب و تباهی خانواده‌ها می‌شود، اظهار کرد: گاهی بعضی اشخاص وسواسی‌ از راه دور نزد ما می‌آیند که دل آدم می‌سوزد. […]

زندانی‌کردن 4هزار نفر به علت هریه زیبنده جمهوری اسلامی نیست/ راه‌های مواجهه با وسواسبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا، آیت‌الله مکارم شیرازی امروز، هفتم آذرماه، در اوائل درس خارج خود درمسجد اعظم شهر قم با اشاره به وسواس بعضی اشخاص که منتج به استفاده فراوان آب و تباهی خانواده‌ها می‌شود، اظهار کرد: گاهی بعضی اشخاص وسواسی‌ از راه دور نزد ما می‌آیند که دل آدم می‌سوزد. روحانیت باید این اشخاص را به احکام آشنا و توجیه نماید که بر طبق حکم اسلامی باید عمل کنند و زیادتر از آن نیازی نیست.

وی اضافه کرد: گاهی وسواس فکری برای فرد پیش می‌آید و مسائلی درباره مبدأ، معاد، پیامبر(ص) و ائمه(ع) سراغ او می‌آید و گمان می‌کند از دین خارج شده و موجب ناراحتی او می‌شود؛ همین ناراحتی سبب بر ایمان محکم فرد هست. در روایت آمده که این نوع افکار شیطانی ضرری نمی‌زند منتها فرد باید به زبان نیاورد و عملا هم نشان ندهد.

این مرجع تقلید و مفسر قرآن گفته بود: بی‌اعتنایی به این وساوس و ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» روایت «ان الله تَعَالَی تَجَاوَزَ عَنْ أُمّتی مَا حَدّثَتْ بِهِ أَنْفُسَهَا مَا لَمْ تَعْمَلْ أَوْ تَکَلَّمْ؛خداوند از وسوسه ها و تشکیکات ذهنى امّت من تا زمانى که آنان را به زبان یا به فاز عمل نیاورده باشند، گذشت کرده است»؛ مؤید این هست که وسوسه را باید با بی‌اعتنایی از خود دور کنیم.

این مرجع تقلید درباره مهریه اظهار کرد: تذکراتی سابقاً در این زمینه دادیم، کارهایی انجام گردید و تسهیلاتی هم قائل گردیدند ولی اخیراً در جراید نگاه کردم که هنوز چهارهزار نفر به علت مهریه در زندان می باشند و دولت هم باید ماهانه ۷۰۰ میلیون خرج این اشخاص کند؛ عرض ما این هست که اکثریت قریب به اتفاق این اشخاص بی‌گناه می باشند و نباید در زندان جمهوری اسلامی این همه محبوس باشند.

وی اضافه کرد: برای آزادی این اشخاص راه‌های شرعی خوبی هست و اکثریت آنان آزاد می‌شوند، زیرا گناهی ندارند؛ از سویی زندان عارضه ها بسیاری دارد و شخص را به وجودی عاطل و باطل مبدل می‌کند و زن و بچه او به خطر می‌افتند؛ شاید بعضی ازدواج هم نمی‌کنند که به علت همین مهریه باشد.

آیت‌الله العظمی مکارم با بیان اینکه برای آبروی کشور در ذهن و افکار ملت‌های دیگر هم مطلوب و خوب نیست اظهار کرد: بعضی قوانین دست‌وپا گیر وجود دارد که مجلس مهیاست این قوانین را اصلاح کنند زیرا اصل بر اعسار هست.

این مفسر قرآن در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که باید در برابر دشمن ظاهراً قوی، قوی باشیم؛ اخیراً پی در پی مجلسی‌ها، وزرا را استیضاح می‌کنند که شاید تغییر وزرا به مصلحت کشور نباشد البته دولت و وزرا بی‌اشکال نیستند ولی خوب هست عزیزان از استیضاحات پی در پی صرف‌نظر کنند و سوال و ایراد دریافت کنند و انتقاد کنند.

وی گفته بود: خود استیضاح اگر به نتیجه هم نرسد پایه وزیر را سست می‌کند که باید شرایط امروز را مد نظر داشته باشیم.

انتهای پیام