تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: محتوا و پیام غدیر تنها نسخه سعادت بشر است و پیامبر(ص) در غدیر خم به امر خداوند متعال می خواستند این مشکل را حل کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری شهرکریمه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه عید قربان فرصت مهم و مؤثری برای تقرب الی الله است، اظهار کرد: عید قربان مسیر زندگی انسان مؤمن، خدا باور و توحید گرا را مشخص می کند زیرا انسان مؤمن در بندگی خالصانه خدا از همه چیز خودش حتی از فرزند عزیزی مانند حضرت اسماعیل حاضر است بگذرد.

وی عید قربان را یک بیان پر امتداد از بندگی خدا در طول تاریخ دانست و گفت: سیره و رفتار حضرت ابراهیم(ع)، حضرت هاجر(س) و حضرت اسماعیل(ع) ممکن است به مذاق برخی مادی گرایان خوش نیاید ولی مؤمنان و خانواده شهدا این حرکت خداباورانه را پسندیدند و در زندگی خود سرمشق و الگو قرار دادند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداباوری و خداگرایی حقیقتی است که همه مؤمنان و مسلمانان ادعای آن را دارند، افزود: واقعیت این است که حقیقت خداباوری و خداگرای باید در عرصه زندگی و عمل خود را نشان دهد همانطور که حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل در عمل در امتحانی سخت نشان دادند که خداباور هستند.

وی با تأکید بر اینکه امروز جهان بحران مدیریت دارد، گفت: محتوا و پیام غدیر تنها نسخه سعادت بشر است و پیامبر(ص) در غدیر خم به امر خداوند متعال می خواستند این مشکل را حل کنند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: ماجرای غدیر ماجرای تعیین ضابطه و قاعده برای مدیریت جهانی است ولی فرصت طلبان نگذاشتند این امر محقق شود همانطور که امروز برخی نمی خواهند صدای جمهوری اسلامی ایران به گوش جهانیان برسد.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم صدای جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم، تصریح کرد: طاغوتیان چه بخواهند و چه نخواهند روزی یک نفر از شجره طیبه محمد(ص) و آل محمد(ع) برای احیای غدیر و تحقق حکومت جهانی اسلامی خواهد آمد.

انتهای پیام/